MS3 - Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka angielskiego 2300-NZ2-MS3-PWT-PP
1. Psychologiczne, socjologiczne oraz fizjologiczno-neurologiczne podstawy nauczania języków obcych dzieci
2. Konstruktywizm a nauczanie języka (Piaget, Wygotski, Bruner)
3. Terminologia dotycząca przyswajania języków (język ojczysty, drugi oraz obcy)
4. Badania nad przyswajaniem języka i ich implikacje dotyczące nauczania języka dzieci
5. Teorie przyswajania i funkcjonowania języka pierwszego
6. Teorie przyswajania i funkcjonowania języka drugiego
7. Nauczanie języka obcego dzieci w kontekście rozwoju ich świadomości wielokulturowej
8. Miejsce i rola języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
• uwarunkowania i możliwości nauczania języka obcego dzieci
• psychologiczne, socjologiczne oraz fizjologiczne podstawy nauczania języka dzieci
• wybrane koncepcje wczesnoszkolnego nauczania w kraju i za granicą
W zakresie umiejętności student potrafi:
• docenić różnorodność opinii zawartych w lekturach oraz przedstawionych w dyskusjach i wykorzystać je jako źródło inspiracji
• wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktycznych sytuacjach edukacyjnych
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
• pogłębiania własnej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki nauczania języka angielskiego oraz własnej znajomości języka
• refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy, umiejętności
Kryteria oceniania
biografia językowa
test zaliczeniowy
Literatura
• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001
• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.
• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.
• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006
• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.
• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: