Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela 2300-N2-SD-WRN
Profesja nauczycielska wiąże się z wielopłaszczyznową koniecznością wyboru: najpierw konkretnej dziedziny pracy i zamierzonej grupy odbiorców, następnie metod, a jeśli namysł nauczyciela jest wystarczająco wnikliwy, dotyka również jego systemu wartości. Podobnie ma się rzecz z nauczycielską współpracą z innymi podmiotami włączonymi w proces edukacji. Różnorodność grup społecznych i ich oczekiwań wymaga od nauczyciela posiadania wielu kompetencji, nierzadko też jest źródłem jego zawodowych dylematów. Podczas proponowanego seminarium będziemy analizować te i inne problemy pedeutologiczne, dzielić się refleksjami na temat wyjątkowego zawodu, jakim jest praca nauczyciela.
Kryteria oceniania
Czynne uczestnictwo w zajęciach, dostarczanie i omawianie kolejnych fragmentów pracy, refleksja własna i podatność na sugestie, motywacja do systematycznego doskonalenia pracy, przygotowanie do egzaminu, złożenie pracy dyplomowej.
Literatura
Bogaj A., Dróżka W.(red.) 2010, Proces stawania się nauczycielem, Kielce: Wszechnica Świętokrzyska.
Konarzewski K. 2000, Jak uprawiać badania oświatowe, Warszawa: WSiP.
Kwiatkowska H. 2008, Pedeutologia, Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie.
Pękala J.L. 2017, Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: