MS2-Nowe technologie a proces twórczy 2300-MS2-EM-TECH
Zagadnienia szczegółowe:
1. Podstawowe pojęcia:
- twórczość, twórczość artystyczna;
- kreatywność;
- innowacje;
- technologie informacyjno- komunikacyjne – inspirowanie postaw twórczych;
2. Gromadzenie i przetwarzanie informacji;
3. Twórczość jako proces poznawczy – rozwiazywanie problemów - twórczość w działaniach edukacyjnych;
4. Twórczość indywidualna w kontekście mediów;
5. Twórczość jako forma działania;
6. Twórczość wysoka.
7. Odkrywanie własnego potencjału twórczego w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów;
8. Społeczna wartość postaw twórczych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student ma wiedzę:
- o podstawowych pojęciach (twórczość, kreatywność, innowacje);
- o czynnikach stymulujących postawę twórczą;
- o sposobach pobudzania kreatywności;
- o społecznej wartości postaw twórczych;
Umiejętności:
Student umie:
- definiować problem i twórczo go rozwiązywać;
- wykorzystać nowe technologie do pobudzenia procesu twórczego;
- myśleć w sposób niestandardowy
Kompetencje społeczne:
- jest otwarty na działania kreatywne na rzecz najbliższego środowiska;
- zna swój potencjał twórczy i potrafi wykorzystać go w działaniu.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach i intelektualny współpraca.
Przygotowanie projektu działań edukacyjnych wykorzystujących nowe technologie w pobudzaniu postaw twórczych dzieci lub młodzieży.
Literatura
Dobrołowicz Witold, Grolewski Jacek (red.): Kreatywność i nowe aspekty poznawcze. W-wa 2005;
Gwóźdź Andrzej (red.): Pogranicza audiowizualności. Kraków 2010;
Lorens Roman: Nowe technologie w edukacji. W-wa 2011;
Osho: Kreatywność: uwolnij swa wewnętrzną moc. Przekład Bogusława Jurkovich, Magda Stefańczuk. W-wa 2006;
Roger von Oech: Kreatywność możesz być bardziej twórczy. Przekład Anna Skrok. Łódź 2009.
Valkenburg P. A.,Van der Vort T. H. A.:Influence of TV on daydreaming and creative imagination in: "Psychological Bulletin" 116 s. 316-339
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: