WEIW - Uwarunkowania rozwoju i edukacji dzieci niepełnosprawnych 2300-MS1-WEIW-UR
Niepełnosprawność jako modyfikator rozwoju
Charakterystyczne cecxhy rozwoju dziecka niepełnosprawnego w różnym wieku
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie
Dziecko niepełnosprawne w instytucjach oświatowo- wychowawczych
Współpraca rodziny z placówkami oświatowo- wychowawczymi,
Dziecko niepełnosprawne w instytucjach oświatowo- wychowawczych
Zadania przedszkola wobec dziecka niepełnosprawnego - system wsparcia, rozwoju i wychowania, kompetencje nauczycieli
Zadania szkoływobec dziecka niepełnosprawnego - system wsparcia, rozwoju i wychowania, kompetencje nauczycieli.
Współpraca instytucji oswiatowo wychowawczych z instytucjami rehabilitacyjnymi
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna czynniki egzo- i endogenne warunkujące rozwój dziecka niepełnosprawnego
zna czyniki warunkujące edukacje
Umiejetności: student potrafi dostosowac warunki kształcenia do potrzeb dziecka niepełnosprawnego
potrafi organizować środowisko wspierajace proces rozwoju i integracji społeczej w instytucji przedszkola i szkoły
Postawy: rozumie specjalne potrzeby edukacyjne dziecka
Kryteria oceniania
obecność, praca zaliczeniowa/kolokwium
Literatura
Obuchowska : Dziecko niepełnosprawne w rodzinie
Maciarz: Dziecko niepełnosprawne w szkole masowej
Ilg, Ames, Baker: Rozwój psychiczny dziecka od 0-10
MEN: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodziezy.
Speck " niepełnosprawni w społeczeństwie"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: