MKJO - Developing teaching skills in early education 2300-2EL-PWT-DTS
Jest to kurs, który łączy w sobie elementy teoretyczne oraz praktyczne. Podczas zajęć studenci czytają literaturę przedmiotu, obserwują lekcje oraz wspólnie omawiają zagadnienia. Część zajęć będzie prowadzona w przedszkolach oraz szkołach.
Podczas trwania kursu omawiane są następujące tematy:
• Tworzenie atmosfery współpracy i motywowania dzieci do nauki języka
• Organizowanie pracy na lekcjach języka angielskiego
• Praca z dziećmi na różnych poziomach języka oraz z różnymi potrzebami edukacyjnymi
• Wprowadzanie strategii nauczania języka (jak się uczyć)
• Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania języka dzieci
• Wykorzystanie i rola języka rodzimego oraz języka obcego
• Podejście do błędów językowych
• Ocenianie w klasie na lekcjach języka
• Rola refleksji w pracy nauczyciela języka
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
zdalnie
w sali
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
1. Strategie oraz metody pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w dydaktyce języka angielskiego
2. Różne rodzaje materiałów dydaktycznych oraz podstawy ich adaptacji do zróżnicowanych potrzeb dzieci
3. Różne podejścia oraz sposoby oceniania języka u dzieci
4. Różne podejścia dydaktyczne dotyczące błędów językowych
5. Sposoby wspierania i motywowania dzieci w procesie nauczania języka
W zakresie umiejętności student potrafi:
1. Zaplanować aktywności nauczania języka oraz sposoby oceniania języka dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
2. Potrafi zaplanować działania w klasie wspierające różne strategie nauczania języka
3. Potrafi ocenić przydatność materiałów dydaktycznych w tym materiałów autentycznych oraz podręczników oraz je zaadaptować do zróżnicowanych potrzeb dzieci
4. Potrafi w sposób refleksyjny ocenić swoje oraz innych działania dydaktyczne w czasie lekcji języka obcego oraz zaplanować działania naprawcze
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
1. Pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania dzieci
2. Pogłębiania wiedzy w zakresie własnych umiejętności językowych
3. Refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy, umiejętności
Kryteria oceniania
Aktywność oraz obecność na zajęciach
Obserwacja lekcji oraz refleksja po obserwacji
Mikrolekcja
Portfolio
Literatura
Literatura podstawowa:
• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books
• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001
• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.
• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.
• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006
• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
• Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.
• Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.
• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.
• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: