- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Wybrane modele ustrojowe współczesnego świata II 2200-1S180-OG
Omówione zostaną ustroje następujących państw:
1) Wielka Brytania
2) USA
3) Francja
4) Hiszpania,
5) Włochy
6) Iran
7) Izrael
8) Indie
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
• Zna podstawowe informacje na temat ustrojów państw objętych kursem
• Rozumie uwarunkowania stojące za przyjęciem określonego modelu ustrojowego
• Rozumie przyczyny, wady i zalety określonych rozwiązań ustrojowych
Kryteria oceniania
kontrola obecności
ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
A. Pułło, Ustroje państw współczesnych, Warszawa 2007
P. Sarnecki, Ustroje konstytucyjne państw współczesnych, Warszawa 2013
W. Skrzydło (red.), Ustroje państw współczesnych, Lublin 2005
M. Żmigrodzki, B. Dziemidok-Olszewska, Współczesne systemy polityczne, Warszawa 2013
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: