Badania marketingowe 2102-M-D2BAMA-MD
Celem kursu jest przekazanie studentom podstawowej, usystematyzowanej wiedzy z zakresu badań marketingowych. Szczegółowe cele kształcenia obejmują następujący zakres wiedzy: przyswojenie przez uczestników kursu podstawowej wiedzy związanej z badaniami marketingowymi, w tym badania mediów, reklamy, przedpromocyjne oraz preferencji potencjalnych konsumentów. Po zakończeniu kursu student rozumie podstawowe pojęcia z zakresu marketingu i promocji, zna podstawy tworzenia strategii marketingowych i przygotowywania planów promocji.
Metody oceny pracy studenta
Liczba punktów/udział w ocenie końcowej
Kolokwium końcowe 0 - 15 punktów, aby otrzymać zaliczenie należy uzyskać powyżej 7 punktów
Aktywność merytoryczna na zajęciach, udział w dyskusji na temat przeczytanych artykułów 6 punktów (0,5 punktu za każde zajęcie)
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność) 4 punkty
Referat (prezentacja) lub podsumowanie (w porozumieniu z prowadzącym zajęcia) – dodatkowo premiowane aktywności od 1 do 5 punktów.
Ocena
Algorytm oceny końcowej
2
Poniżej 50 %
0 - 12 punktów
31
powyżej 50%, ale nie więcej niż 60%
13 - 14 punktów
3,5
powyżej 60%, ale nie więcej niż 70%
15 - 17 punktów
4
powyżej 70%, ale nie więcej niż 80%
17,5 - 19 punktów
4,5
powyżej 80%, ale nie więcej niż 90%
20 – 22 punktów
5
powyżej 90%, ale nie więcej niż 100%
22,5 - 25 punktów
5!
Powyżej 100%
26 – 30 punktów
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
EK5. - Ma potrzebę dalszego uzupełniania wiedzy oraz doskonalenia i poszerzania umiejętności. (K07)KOMPETENCJEEK4. - Posiada poszerzoną umiejętność prezentowania własnych pomysłów, uzasadniania ich oraz konfrontowania z poglądami innych studentów, różnych autorów w kontekście różnorodnych nurtów teoretycznych.( U09)EK3. - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimy i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).(U08)EK2. - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi oraz wykorzystywać metody i techniki badawcze w celu diagnozowania i prognozowania różnorodnych zjawisk w obszarze polityki, samodzielnie formułować hipotezy badawcze (U05).UMIEJĘTNOŚCIEK1. - Posiada poszerzoną wiedzę z perspektywy historycznej i współczesnej o roli człowieka w życiu społecznym oraz o jego interakcjach z najbliższym otoczeniem społecznym (W02).WIEDZA
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia kursu jest obecność (4 pkt.) dopuszczalna jest jedna nieobecność, aktywność merytoryczna 6 pkt (po 0,5 pkt. za każde zajęcia) oraz zaliczenie w formie testu (do zdobycia jest 15 punktów, aby otrzymać zaliczenie należy uzyskać powyżej 7 punktów).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, rozdział 1.2 Spojrzeć jeszcze raz na rolę menedżera marketingu, rozdział 1.3 Rola badań marketingowych, rozdział 1.4 Czym zajmuje się badanie marketingowe, rozdział 1.5 Organizacja badań marketingowych, s. 21-34.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdz.3.1. Badania mediów, s. 65 – 69.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdział 3.2 Badanie pomysłów reklamowych, rozdział 3.3 Pre-testy reklamowe, rozdział 3.4 Kontrola skuteczności reklamy, rozdział 3.5 Badania skuteczności promocji i reklamy, s. 69 – 86.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdz. 2.1 , 2.2, 2.4
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdział 2.5.1 Badanie image’u marki, rozdział 2.5.3. Badanie wizerunku firmy, s. 60 – 61, s.62 - 64.
J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów, Warszawa 1996, rozdział 1.3 Czy badania są niezbędne i kto je powinien prowadzić, s. 19-29 .
Ph. Kotler , Marketing . Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola , Warszawa 1994, Rozdział 4 Zdobywanie rynków poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne podrozdział: Planowanie produktu: charakter i zawartość planu marketingowego, s. 114-120.
Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 1 Koncepcja marketingu w XXI wieku, podrozdział Zadania Marketingu, podrozdział Pojęcia i narzędzia marketingu s. 4-17.
Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, s. 549 – 557 oraz Zarządzanie zróżnicowaniem… s. 433 – 434 oraz s. 279 – 281.
K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdział 12, s. 466-484.
K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 11, s. 433-465.
K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 8, s. 323-364 oraz rozdz. 9.2, s. 372-377.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: