Planowanie środowiskowe 1900-6-PSR
Zajęcia odwołują się różnych zagadnień związanych z wykorzystaniem zasobów przyrodniczych w różnych typach przestrzeni (tereny miejskie, wiejskie, obszary chronione) i form korzystania ze środowiska przyrodniczego.
Zajęcia mają formę dyskusji poprzedzonej prezentacją wybranych zagadnień (np. przyrodniczych uwarunkowań lokalizacji obiektów miejsko-przemysłowych, planistycznych aspektów audytu krajobrazowego, wybranych zahadnień klimatologii urbanistycznej itp.).
Zestaw i zakres treści prezentowanych w trakcie zajęć odwołuje się do bieżących problemów planowania środowiskowego, może więc obejmować zróżnicowany zakres zagadnień, adekwatny do zmieniających się problemów środowiskowych.
Metody dydaktyczne
W trakcie zajęć przedstawienie poszczególnych zagadnień przez prowadzących stanowi punkt wyjścia do dyskusji wszystkich uczestników na temat różnych aspektów zagospodarowania przestrzeni.
Praca własna studenta polega na opanowaniu omawianych zagadnień, na podstawie samego wykładu, jak i poszerzania przedstawionej wiedzy oraz opanowania prezentowanych umiejętności. Wskazane jest też korzystanie z konsultacji z wykładowcą. Osobnego nakładu pracy wymaga przygotowanie prac zaliczeniowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W03, K_U01, K_U06, K_K03, K_K05
Wiedza
Absolwent zna zasady wykorzystania zasobów środowiska i jest świadom znaczenia uwzględniania uwarunkowań przyrodniczych w planowaniu przestrzeni.
Umiejętności
Absolwent potrafi wykorzystać podstawową wiedzę do prognozowania, planowania, obserwacji i analiz zjawisk przestrzennych, a następnie wyjaśniać ich przyczyny oraz wzajemne powiązania.
Absolwent potrafi stosować metody metody oceny i wyceny zasobów przyrodniczych.
Absolwent umie określić działania, których zastosowanie będzie pomocne w rozwiązaniu różnych problemów środowiskowych.
Absolwent potrafi opracowywać plany zagospodarowania środowiska, a następnie prognozować efekty ich wdrożenia bądź realizacji.
Kompetencje społeczne
Absolwent jest gotów do poszerzania swych kompetencji zawodowych.
Absolwent jest gotów do uwzględniania w swych działaniach zawodowych zasady zrównoważonego korzystania z zasobów środowiskowych.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
W trakcie każdych zajęć punktowane są: aktywność studentów, ich udział w dyskusji.
Zadaniem każdego ze studentów jest też przygotowanie dwóch esejów, na tematy podane przez prowadzących. W esejach tych oceniana będzie: zgodność treści z tytułem, układ pracy, strona merytoryczna i metodyczna pracy, strona formalna - jasność i poprawność stylu, ortografia itp.
Możliwa jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Szczegółowa literatura jest podawana w trakcie kursu, jest bowiem zależna od szczegółowego zakresu treści zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: