Współczesne trendy w geografii społeczno-ekonomicznej I 1900-3-WTG1-GSE-OW
Podczas zajęć dyskutowane są wybrane zagadnienia z zakresu bieżącej problematyki badawczej podejmowanej przez reprezentantów geografii społeczno-ekonomicznej. Dopełnieniem przedmiotu jest konwersatorium realizowane w następnym roku akademickim.
Zagadnienia do dyskusji co roku wybierają prowadzący (na podstawie kwerendy aktualnych opracowań naukowych) z zakresu geografii społecznej, geografii ekonomicznej, geografii politycznej, geografii miast, geografii turyzmu, geografii transportu, geografii usług, geografii przemysłu, geografii kultury.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W03, K_W05, K_W14, K_W19, K_K01
Efekty specjalnościowe: S1_W03, S1_W05, S1_W14, S1_K01
Wiedza:
Absolwent zna i rozumie: Konflikty funkcjonalno‐przestrzenne w przestrzeni miejskiej lub turystycznej; Najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych z zakresu geografii społeczno‐ekonomicznej w Polsce i zagranicą oraz posiada wiedzę o zastosowaniach osiągnięć naukowych z tego zakresu w praktyce
Kompetencje:
Absolwent jest gotów do: Poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy w dziedzinie geografii społeczno‐ekonomicznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny
Efekty specjalnościowe:
Wiedza:
Absolwent zna i rozumie: Złożone procesy społeczne, polityczne i kulturowe w społecznościach miejskich oraz regionach turystycznych; Koncepcje geograficzne wyjaśniające zróżnicowanie zjawisk i procesów wpływających na zróżnicowanie przestrzeni miejskiej oraz turystycznej; Najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych z zakresu geografii społeczno‐ekonomicznej w Polsce i zagranicą oraz posiada wiedzę o zastosowaniach osiągnięć naukowych z tego zakresu w praktyce
Kompetencje:
Absolwent jest gotów do: Poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy w dziedzinie geografii społeczno‐ekonomicznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny
Kryteria oceniania
Uczestnicy zajęć:
(i) referują wybrane opracowanie naukowe,
(ii) biorą udział w dyskusji oraz
(iii) przeprowadzają polemikę z argumentacją zawartą w kolejnym opracowaniu naukowym.
Powyższe trzy elementy są oceniane osobno, następnie składają się na ocenę końcową (średnia ważona - referat i polemika są wiodącymi elementami, dyskusja uzupełniającym i decydującym w sytuacji, gdy ocena końcowa nie jest jednoznaczna).
Literatura
Referowane i dyskutowane piśmiennictwo naukowe każdorazowo wskazują prowadzący zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: