Seminarium magisterskie III 1900-3-SM3-GKT
Podczas seminarium magisterskiego III studenci prezentują końcową wersję metodyki pracy i wstępne działania zmierzające w kierunku uzyskania wyników. Ważnym elementem jest przygotowanie tekstu pracy z zakresu metodyki.
W trakcie seminarium magisterskiego studenci prezentują 3 referaty:
- sprawozdanie z postępów prac od końca seminarium magisterskiego II;
- ostateczna metodyka pracy magisterskiej;
- wyniki uzyskane w pracy.
praca w ramach zajęć 30 h
praca własna studentów - przygotowanie prezentacji 30 h
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W14, K_W16, K_W19 K_U01, K_U07, K_U11, K_U12, K_U13, K_K01, K_K07
Efekty specjalnościowe: S5_W12, S5_W17, S5_U01, S5_U07, S5_U11, S5_U12, S5_U13, S5_K01, S5_K05
Student zna i rozumie:
najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce geografii ekonomicznej i gospodarki przestrzennej (zna literaturę z zakresu przedmiotu pracy magisterskiej)
Student potrafi:
wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i rozwiązania problemu badawczego (korzysta z zebranej literatury w realizacji swojej pracy)
wykorzystywać krytycznie literaturę naukową i inne źródła także w języku obcym w zakresie wybranej specjalności
przygotować pisemne prace na podstawie literatury i/lub własnych badań (w czasie seminarium powstają kolejne części pracy magisterskiej)
posługiwać się szczegółową terminologią geograficzną w języku polskim oraz w języku obcym na poziomie B2+ (analiza fachowych tekstów w języku polskim i angielskim)
samodzielnie planować własną karierę naukową lub zawodową (realizuje tematykę pracy zgodną ze swoimi preferencjami)
Student jest gotów do:
poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy geograficznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny oraz ich krytycznej oceny (przygotowuje własną metodę badawczą, testuje ją, a także ocenia jej skuteczność)
postępowania zgodnie z zasadami etyki, rozumiejąc szczególną odpowiedzialność kadr naukowych za przyszłość cywilizacji (pisze pracę korzystając z literatury zgodnie z zasadami etyki)
Efektem jest przygotowana i zaakceptowana przez opiekuna część pracy od początku do opisanej metodyki włącznie.
Kryteria oceniania
Każdy zobowiązany jest uczestniczyć w seminariach. Dopuszcza się 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze w cyklu 30 godzinnym oraz 1 nieobecność w cyklu 15 godzinnym. Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie obecności, oceny zaprezentowanych materiałów (obowiązkowe są prezentacje multimedialne, np. w formacie MS PowerPoint lub równoważnym) oraz zaakceptowanego, w finalnej postaci tekstu: a) seminarium magisterskie I - tekst rozdziału przegląd literatury, b) seminarium magisterskie II - tekst metodyki pracy, c) seminarium magisterskie III - tekst całej pracy do wyników, d) seminarium magisterskie IV - tekst całej pracy. Jeśli tekst pracy nie zostanie zaakceptowany przez opiekuna pracy w porozumieniu z prowadzącym seminarium, to seminarium magisterskie danego semestru nie jest zaliczone.
W terminie poprawkowym student jest zobowiązany spełnić warunki zaliczenia przedmiotu.
Praktyki zawodowe
W ramach przedmiotu nie przewiduje się praktyk zawodowych.
Literatura
Plit F., Jędrusik M., 2022, Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii? Poradnik bardzo praktyczny. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa
Plit F., 2007. Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 88
Weiner J., 2003: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. 3. PWN, Warszawa.
Weiner J., 2009: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. 4. PWN, Warszawa, s. 157
Na seminarium wykorzystywana jest najnowsza oraz klasyczna literatura polska i zagraniczna z zakresu geoinformatyki, kartografii i teledetekcji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: