Kartografia szkolna 1900-13-KSz-GN
Funkcje map szkolnych w procesie nauczania, metody prezentacji kartograficznej wykorzystywane na mapach szkolnych, mapy topograficzne, ich interpretacja i wykorzystanie w terenie .
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
1. Zapoznanie się z właściwościami metod prezentacji stosowanych na mapach szkolnych i nabycie umiejętności ich interpretacji.
2. Zapoznanie się z treścią i formą wielkoskalowych polskich map topograficznych oraz możliwościami ich wykorzystania w praktyce szkolnej.
3. Nabycie umiejętności sporządzania prostego szkicu terenu.
Kryteria oceniania
Obecność na wykładach. Opracowanie krótkiego eseju na temat wykorzystywania map w szkole.
Literatura
Pasławski Jacek (ed.). Wprowadzenie do kartografii i topografii. Wydawnictwo Nowa Era, 2006.
Wilczyńska-Wołoszyn M., 1990, Wykorzystanie map w procesie nauczania geografii. W: Dydaktyka geografii w szkole podstawowej. Red. A. Dylikowa, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, s. 142–170.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: