Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG 1500-SZD-WM-L-26-EN
Zajęcia przygotowują doktorantów do samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami szkoły wyższej. Tematyka zajęć obejmuje wiadomości z zakresu:
fizjologii uczenia się,
działania krótkoterminowej i długoterminowej pamięci,
motywacji i prokrastynacji (własnej i studentów),
iluzji kompetencji i niekompetencji,
specyfiki dydaktyki na poziomie szkoły wyższej,
tworzenia programów zajęć autorskich na podstawie własnych badań naukowych,
tworzenia i przeprowadzania testów.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: zna i rozumie
P8S_WG.4 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu
Umiejętności: potrafi
P8S_UW.3 transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej
P8S_UK.2 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych
P8S_UK.3 inicjować debatę
P8S_UU.1 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób
P8S_UU.2 planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi
Kompetencje społeczne: jest gotów do
P8S_KO.1 wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
P8S_KO.2 inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
P8S_KR.1 podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym:
- prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny,
- respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad
ochrony własności intelektualnej
Kryteria oceniania
aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie prezentacji
Literatura
Burger, Edward, Starbird, Michael. The 5 Elements of Effective Thinking. Princeton 2012.
Brown, Peter, Make It Stick: The Science of Successful Learning. Belknap Press, 2014.
Emmett, Rita. The Procrastinator’s Handbook. Walker Publishing, 2000.
Ericsson, Anders. Peak: Secrets from the New Science of Expertise. Houghton, Miffin, Harcourt 2016.
Duhigg, Charles. The Power of Habit. Random House, 2012.
Oakley, Barbara. Mindshift. Penguin, 2017.
Materiały online
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: