GPR and ERT field workshops 1300-WTGPR
Zajęcia w całości odbędą się podczas tygodniowego kursu w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej w Chęcinach k/Kielc w województwie Świętokrzyskim. Uczestnicy kursu zakwaterowani zostaną w pokojach gościnnych znajdujących się w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej. Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem dostępnej infrastruktury i sprzętu ECEG zarówno w salach wykładowych i komputerowych jak i na poligonach badawczych. W trakcie kursu studenci będą mieli możliwość zapoznania się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z metodą georadarową oraz elektrooporową. Metody te znajdują zastosowanie w rozpoznaniu budowy geologicznej ośrodka, na obszarach pogórniczych (np. Kamieniołom „Rzepka”) w celach inżynierskich, hydrogeologicznych, górnictwie oraz ochronie środowiska. Badania polowe polegające na akwizycji danych przeprowadzane będą w nieczynnym kamieniołomie „Korzecko” oraz na terenach wokół Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej (pogórniczy obszar Kamieniołom „Rzepka”). Zajęcia prowadzone będą przez 8 godzin przez kolejnych 4 dni. 4 dnia uczestnicy kursu przystąpią do testu sprawdzającego zdobytą wiedzę.
Harmonogram zajęć przedstawiałby się następująco:
Dzień 1 – 2 godz. teoretycznych podstaw metody georadarowej (zalety i ograniczenia, przykłady zastosowania) 2 godz. teoretycznych podstaw metody elektrooporowej (zalety i ograniczenia, techniki pomiarowe, układy pomiarowe) 4 godz. praktycznego wykonywania pomiarów georadarowych 2D. 2 godziny konsultacji
Dzień 2 – 4 godz. praktycznego wykonywania pomiarów georadarowych 3D, 4 godz. przetwarzania i interpretacji danych georadarowych, 2 godz. konsultacji
Dzień 3 – 4 godz. praktycznego wykonywania pomiarów i interpretacji metodą sondowania elektrooporowego (VES), 4 godz. praktycznego wykonywania pomiarów elektrooporowych tomografia 2,5D, 2 godz. konsultacji
Dzień 4 – 4 godz. przetwarzania i interpretacji danych tomografii elektrooporowej, 2 godz. przygotowywanie sprawozdania z przeprowadzonych pomiarów, 2 godz. test zdobytej wiedzy
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student zna podstawy teoretyczne metody georadarowej oraz elektrooporowej. Poprzez czynny udział w akwizycji danych, przetwarzaniu oraz ich interpretacji zdobywa niezbędną wiedzę do samodzielnego przeprowadzenia pomiarów tymi metodami w przyszłości.
Student zna najważniejsze problemy metody georadarowej oraz elektrooporowej i rozumie powiązanie tej wiedzy z geologią (P2A_W05).
Student umie zastosować podstawowe algorytmy i procedury do przetwarzania i interpretacji danych geofizycznych (P2A_W03).
Student potrafi przygotować przeprowadzenie akwizycji badań georadarowych i elektrooporowych oraz przygotować raport z wyników interpretacji tych badań (P2A_W03).
Student umie zinterpretować struktury geologiczne i antropogeniczne na podstawie przekrojów georadarowych i elektrooporowych.
Kryteria oceniania
Student otrzymuje z zajęć ocenę.
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: