Geologia – specjalistyczny tutorial akademicki 1300-WGSTA
Geologia – specjalistyczny tutorial akademicki to zindywidualizowana forma dydaktyczna. Zajęcia odbywają się na zasadzie regularnych spotkań z tutorem (opiekunem). W zajęciach może brać udział 1-3 studentów. Zajęcia dotyczą problematyki zaproponowanej przez opiekuna, która może w czasie zajęć ewoluować zgodnie z zainteresowaniami studentów biorących udział w tutorialu. Po pierwszych dwóch spotkaniach z tutorialu może zrezygnować zarówno student jak i tutor. Cykl zajęć składa się z 8 spotkań po 2h, odbywających się co dwa tygodnie. Podczas kolejnych spotkań, dyskutowane i opracowywane są kolejne zagadnienia związane z ustalonym na pierwszym spotkaniu tematem.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W trakcie tutorialu student realizuje co najmniej 3 z poniższych efektów (w zależności od tematyki tutorialu i sposobu zaliczenia).
- rozumie i umie objaśnić procesy i zjawiska związane z geologią, w zakresie tematu określonego w tutorialu
- realizując geologiczne zadania badawcze umie zidentyfikować problemy i zaproponować sposoby ich rozwiązania
- stosuje nowoczesne techniki informacyjne;
- dba o rzetelność i wiarygodność swojej pracy
- umie analizować przebieg procesów geologicznych, wskazywać zależności, analizować czynniki zaburzające te procesy
- potrafi napisać i odpowiednio zilustrować esej naukowy na podstawie literatury i danych z internetu na temat uzgodniony z opiekunem naukowym
- umie zreferować wybrany temat związany z kierunkiem studiów za pomocą prezentacji multimedialnej
- potrafi przedstawić główne tezy planowanej pracy naukowej za pomocą prezentacji multimedialnej
- zna język obcy na poziomie B2 i ma umiejętności językowe wystarczające do korzystania z obcojęzycznej literatury naukowej
- rozumie potrzebę przedstawiania najnowszej wiedzy geologicznej w ramach prezentacji i przy wykonywaniu prac zaliczeniowych
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest odbycie się wszystkich spotkań, każdorazowo dokumentowanych przez tutora za pomocą kart indywidualnych spotkań tutorskich. Ponadto, na ocenę końcową składa się przygotowanie co najmniej jednego eseju, prezentacji lub projektu oraz ocena pracy i zaangażowania studenta. Eseje/prezentacje/projekty wykonywane są na ocenę a ich liczba ustalana jest przez tutora na pierwszym spotkaniu.
W ROKU AKAD. 2019/2020, ZE WZGLĘDU NA COVID-19 KRYTERIA OCENIANIA I ZALICZANIA USTALA PROWADZĄCY ZAJ ĘCIA. PODAJE JE DO WIADOMOŚCI STUDENTÓW NA MIN. 10 DNI PRZED TERMINEM ZALICZENIA.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Każdorazowo ustalana jest przez tutora, jest związana z ustalonym zakresem tematycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: