Programowanie grafiki w systemie Windows 1000-2M24PGW
Główny nacisk kładziony będzie na tworzenie aplikacji wyświetlających grafikę komputerową w czasie rzeczywistym. W tym celu wykorzystywane będzie środowisko programistyczne Visual Studio i język C++ w połączeniu z Direct2D i Direct3D, czyli dwoma podstawowymi składnikami DirectX 12, pozwalającymi na wykorzystanie wsparcia obliczeniowego nowoczesnych kart graficznych do wydajnego wyświetlania geometrii, map bitowych i napisów. W szczególności, zaprezentowany zostanie język HLSL (High Level Shading Language) służący do programowania poszczególnych jednostek cieniujących (ang. shader) procesora graficznego. Elementem dodatkowym zajęć będzie zapoznanie z programami do obróbki grafiki komputerowej (Blender i Gimp), które wykorzystywane będą do tworzenia geometrii i map bitowych na potrzeby pisanych programów.
Zagadnienia:
- Wprowadzenie do programowania w Windows w środowisku Visual Studio
- Animacja i interaktywność w grafice komputerowej
- Biblioteka Direct2D
- Biblioteka Direct3D
- Język HLSL
- Programy Blender i Gimp
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryterium zaliczenia:
- Program zaliczeniowy 2D - 20 pkt.
- Program zaliczeniowy 3D - 40 pkt.
- Zadania domowe - 10 pkt.
Progi ocen:
0 - 34 2
35 - 42 3
43 - 49 3.5
50 - 56 4
57 - 63 4.5
64 - 70 5
--
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: