Moodle bez tajemnic – nowoczesna dydaktyka uniwersytecka – ZIP 0508-MBT-OG-ZIP
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl
Zajęcia będą odbywały się zdalnie, w interaktywnej formie wykładowo-warsztatowej. Część spotkań odbędzie się w formie wideokonferencji, a część – asynchronicznego kursu online. Podczas spotkań wideokonferencyjnych uczestnicy zapoznają się z głównymi zagadnieniami dotyczącymi uczenia się i nauczania na odległość z wykorzystaniem platformy Moodle. Omówione zostaną rodzaje zasobów i aktywności dostępnych na platformie oraz ich zastosowanie w e-learningu. Uczestnicy wykonają zadania praktyczne w przestrzeni szkoleniowej zarówno podczas zajęć wideokonferencyjnych, jak i pomiędzy nimi, w ramach ćwiczeń indywidualnych. W ramach zajęć doktoranci zaplanują swoje pierwsze zajęcia zdalne, uwzględniając m.in. komunikację z grupą studencką, specyfikę prowadzenia zajęć online, różne formy sprawdzania wiedzy, a także przygotują swój mini-kurs na platformie Kampus
.
Zajęcia prowadzone jest w formie mieszanej: będziemy spotykać się na wideokonferencji, ale część zadań wykonasz w dogodnym dla siebie czasie asynchronicznie. Podczas szkolenia poznasz zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane funkcje platformy Kampus. Dowiesz się też, jak planować aktywność studentów na zajęciach zdalnych, jak się z nimi komunikować, a także jak adaptować istniejące już materiały dydaktyczne na platformę. Zaprojektujesz i przygotujesz swój mini-kurs na platformie Kampus (na wybrany przez Ciebie temat). Będziesz mieć też okazję omówić swój kurs z prowadzącymi i grupą zajęciową.
Prowadzące szkolenie są pracowniczkami Centrum Kompetencji Cyfrowych UW. Mają wieloletnie doświadczenie nie tylko w prowadzeniu zajęć zdalnych, ale też od wielu lat uczą wykładowców uniwersyteckich i doktorantów, jak przygotowywać i prowadzić zajęcia na platformie Kampus, wspomagają projektowanie i wdrażanie takich zajęć na Uniwersytecie
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Uczestnicy
● wskazują podobieństwa i różnice w prowadzeniu zajęć stacjonarnych i e-zajęć
● wykorzystują e-learningową platformę Moodle oraz ogólnodostępne aplikacje internetowe/mobilne wspomagające cyfrową dydaktykę i uczenie się przez Internet
● określają cel projektowanych e-zajęć
● planują pracę semestralną na e-zajęciach i tworzą konsekwentną strukturę e-zajęć
● adaptują wybrane przez siebie tradycyjne materiały dydaktyczne do formy zasobów i aktywności e-zajęć
● stosują efektywne formy i kanały komunikacyjne
● stosują zróżnicowane typy zadań zamkniętych i otwartych w celu podawania i testowania wiedzy i umiejętności na e-zajęciach
● tworzą omawiane na szkoleniu podawcze zasoby i aktywności e-zajęć
● organizują i nadzorują pracę uczestników e-zajęć
● oceniają zadania otwarte za pomocą narzędzi platformy
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć na podstawie obecności, aktywności na zajęciach stacjonarnych, wykonywania zadań na platformie, przygotowania sylabusa, scenariusza oraz przykładowych modułów mini-kursu i omówienia ich z grupą.
Dopuszcza się nieobecność max. podczas jednego spotkania wideokonferencyjnego (3 h dydaktyczne)
Literatura
https://modle.org/
Niezbędnik prowadzącego: https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=3188
Niezbędnik egzaminatora: https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=4114
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: