Jak przygotować i poprowadzić angażujące zajęcia online – ZIP 0508-JPPAZO-OG-ZIP
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl
Na zajęcia “Jak przygotować i poprowadzić angażujące zajęcia online”, składają się 4 interaktywne warsztaty online prowadzone w małej grupie. W czasie warszatów trwających od 2 do 4 godziny dydaktycznych, realizowane są regularne przerwy.
Harmonogram zajęć:
1. Twórcza współpraca w grupie online, 5 zasad facylitacji (4 h) - 3/03/2021, godz. 14.00 - 17.30.
2. Zoom w praktyce (3 h) -10/03/2021, godz. 14.00 - 16.30.
3. Interaktywne prezentacje i przekaz wizualny przy wykorzystaniu serwisów webowych i aplikacji (5 h) - 17/03/2021, godz. 14.00 - 18.30.
4. Jak aktywizować studentów online? Kreatywne sposoby na prace domowe i zaliczeniowe (4 h) - 24/03/2021, godz. 14.00 - 17.30.
5. Digital-first. Jak dostosować zajęcia do specyfiki edukacji zdalnej? (4 h) - 7/04/2021, godz. 14.00 - 17.30.
Zajęcia prowadzone są w trybie zdalnym w formie synchronicznej na platformie Zoom.
Praca w środowisku online niesie wiele wyzwań, od technologicznych, przez organizacyjne, aż po metodyczne. Jednocześnie technologie stwarzają zupełnie nowe możliwości, które warto wykorzystywać w dydaktyce. Zapraszam na warsztaty, które sprawią, że poczujesz się komfortowo i pewnie ucząc online, a studenci docenią Twój wysiłek.
Noemi Gryczko - Menedżer, doradca, autorka. Zachęca firmy i instytucje do eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami. Dzięki praktycznej znajomości mobile learning w organizacjach, uczy jak wykorzystywać aplikacje mobilne, aby lepiej angażować pracowników, studentów i uczestników konferencji. W latach 2018-2019 odpowiada za wdrożenie programu szkoleniowego „Rozwój Kompetencji Cyfrowych” Przestrzeni from Facebook dla 16 tys. uczestników (szkolenia stacjonarne w całej Polsce). Od początku istnienia związana z Inkubatorem UW, gdzie prowadzi zajęcia offline i online. Doradzała wykładowcom SGH w jaki sposób wzbogacić procesy dydaktyczne o wykorzystanie aplikacji mobilnych i innych rozwiązań webowych. Od lipca 20220 wspiera wykładowców UW.
www.noemigryczko.com
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć “Jak przygotować i poprowadzić angażujące zajęcia online”, uczestnik zyskuje praktyczne narzędzia do zastosowania w pracy dydaktycznej oraz inspiracje dotyczące projektowania zajęć zdalnych z uwzględnieniem najnowszych ustaleń w obszarze e-learninigu.
Ponadto na warsztatach ma okazję przetestować wybrane funkcjonalności i aplikacje w bezpiecznym środowisku innych uczących się i poznać sposoby, jak zaoszczędzić czas przygotowując zajęcia. W szczególności, planuje się, że uczestnik osiągnie poniższe efekty:
Ad. 1. Twórcza współpraca w grupie online 5 zasad facylitacji
Uczestnik:
● Zna 5 zasad facylitacji online i umie wymienić min. 10 technik przydatnych w pracy z grupą
● Zna sposoby tworzenia środowiska współpracy w grupie zdalnej
● Potrafi korzystać z serwisów do zbierania opinii na żywo
Ad. 2. Zoom w praktyce
Uczestnik:
● Umie prawidłowo ustawić kadr
● Wie, jak pracować z dźwiękiem
● Umie zastosować podstawowe funkcje Zooma
● Ma przegląd zaawansowanych funkcji Zooma, przydatnych w różnych dziedzinach nauki
Ad. 3. Interaktywne prezentacje i przekaz wizualny przy wykorzystaniu serwisów webowych i aplikacji
Uczestnik:
● Zna sposoby pozyskiwania bezpłatnych, jakościowych zdjęć, krojów czcionek (fontów) i ikon
● Rozumie znaczenie wykorzystywania wizualnych form przekazu i licencji Creative Commons
● Potrafi korzystać z serwisów do tworzenia i modyfikacji grafik
Ad. 4. Jak aktywizować studentów online? Kreatywne sposoby na prace domowe i zaliczeniowe
Uczestnik:
● Zna sposoby angażowania uczestników przed, w trakcie i po zajęciach
● Zna format Pecha Kucha jako typ pracy domowej / zaliczeniowej
● Potrafi zastosować formy open space do pracy grupowej
● Ma przegląd przydatnych narzędzi webowych i aplikacji
Ad. 5. Digital-first. Jak dostosować zajęcia do specyfiki edukacji zdalnej?
Uczestnik:
● Wie, jakie czynniki wpływają na efektywność pracy zdalnej
● Zna nielinearną koncepcję uczenia online i techniki oceny i przekształcania treści na formy cyfrowe
● Umie wymienić co najmniej 18 form treści przydatnych w uczeniu zdalnym wraz z narzędziami pomocnymi do ich przygotowania
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach, w tym realizacja krótkich zadań między warsztatami (zadania nie powinny zabrać więcej niż 20’)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: