Troska o siebie pedagoga/nauczyciela – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela 0000-TSNP-KK-B-OG
Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy.
Podczas zajęć rozmawiać będziemy na temat pojęcia troski i jej znaczenia w kształceniu pedagogicznym. Zastanowimy się jakie stereotypy towarzyszą temu pojęciu i jak troska jest rozumiana potocznie przez każdego z uczestników.
W trzech blokach skupimy się na działaniach z obszaru self-care w ich aspekcie fizycznym, psychicznym i duchowym.
Udział w zajęciach umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych (szczególnie formułowania i nazywania własnych potrzeb)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu uczestnik:
-zna swoje główne potrzeby w obszarze fizycznym, psychicznym i duchowym
-wie czym jest troska o siebie i zna jej historię, a także potrafi odróżnić jej sedno od potocznych przekonań na jej temat
-rozumie wagę troski o siebie w zawodach pedagogicznych
-potrafi stworzyć osobisty krótko- i długofalowy plan troski o siebie w perspektywie zawodowej
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań
- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)
- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć
- aktywny udział w zajęciach
-przedstawienie na ostatnich zajęciach osobistego planu troski o siebie
Literatura
- Troska o siebie. Historia seksualności. Tom 3, Michael Foucault [fragmenty]
-Wypalenie, Emily Nagoski, Amelia Nagoski [fragmenty]
-Troska o siebie a rozwój człowieka, Marek Drwięga
-Troska o siebie wobec innego- prolegomena, Hanna Stępniewska-Gębik [fragmenty]
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: