- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Jak mówić, aby zaciekawić uczniów? O sztuce wystąpień publicznych i dobrych prezentacji (edycja 2.)– Klinika Kariery przyszłego nauczyciela 0000-SWPDP-KK-B-OG
Umiejętność wystąpień publicznych oraz tworzenia dobrych prezentacji jest jednym z podstawowych oraz kluczowych kompetencji wykorzystywanych do pracy w szkole. Dzięki dobrze przygotowanej i przedstawionej prezentacji możemy zainspirować oraz zachęcić uczniów do zadawania pytań i podejmowania własnych działań.
Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość poznania technik wykorzystywanych podczas wystąpień publicznych, najważniejszych zasad tworzenia dobrych prezentacji oraz narzędzi, które można wykorzystać w trakcie lekcji.
Uczestnicy poznają praktyczne wskazówki jak dobrze występować oraz jakich błędów nie popełniać. Ponadto, będą mieli możliwość przećwiczenia w praktyce nowo nabytych umiejętności.
Zagadnienia poruszane na warsztatach:
Planowanie i przygotowanie wystąpienia publicznego
Najważniejsze zasady przy występowaniu – jakich błędów nie popełniać.
Mowa ciała w trakcie prezentacji
Interakcja z uczniami (widownią)
Zasady tworzenia dobrej prezentacji – struktura
Narzędzia do tworzenia prezentacji
Dobre praktyki w tworzeniu prezentacji, które umożliwią przyciągnięcie uwagi uczniów
Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
Zna podstawowe techniki wykorzystywane przy wystąpieniach publicznych
Zna podstawowe narzędzia do tworzenia prezentacji
Umie zaplanować i przygotować wystąpienie publiczne
Umie nawiązać kontakt z publicznością w trakcie swojego wystąpienia
Potrafi stworzyć prezentację z wykorzystaniem narzędzi poznanych na zajęciach
Kryteria oceniania
Po zakończeniu zajęć student:
Zna podstawowe techniki wykorzystywane przy wystąpieniach publicznych
Zna podstawowe narzędzia do tworzenia prezentacji
Umie zaplanować i przygotować wystąpienie publiczne
Umie nawiązać kontakt z publicznością w trakcie swojego wystąpienia
Potrafi stworzyć prezentację z wykorzystaniem narzędzi poznanych na zajęciach
Warunki zaliczenia zajęć:
- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań
- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)
- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć
- Przygotowanie 7-minutowego wystąpienia z wykorzystaniem narzędzi (obowiązkowo prezentacji) i wiedzy zdobytej podczas warsztatu.
-Aktywność na zajęciach.
terminowe przygotowanie i zaprezentowanie 7-minutowego wystąpienia z wykorzystaniem narzędzi (obowiązkowo prezentacji) i wiedzy zdobytej podczas warsztatu.
Literatura
Anderson C., TED talks : oficjalny poradnik TED : jak przygotować wystąpienie publiczne, Wrocław 2018
Buksak L. Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy, Gliwice 2018
Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Poznań 2013
Gallo C., Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców, Warszawa 2016
Kammel T., Moc w gębie. Jak gadać, żeby się dogadać, Warszawa 2019
Majewska-Opiełka I., Jak mówić, by nas słuchano, Gdańsk 2010
Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych, Warszawa 2018
Pease A., Pease B, Mowa ciała, Poznań 2009
Rzędowska A., Mówca doskonały : wystąpienia publiczne w praktyce, Gliwice 2018
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: