- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
Archives in Film and Film Archives 3700-KON321-AL-OG
This course has not yet been described...
Type of course
Prerequisites (description)
Bibliography
1,2,3...Awangarda, Film/sztuka pomiędzy eksperymentem a archiwum, Ronduda Ł., Zeyfang F. (red.), CSW Zamek Ujazdowski / Sternberg Press, Warszawa-Berlin 2007.
Adams Sitney P., The Essential Cinema: Essays on the films in the collection of Anthology Film Archives, Anthology Film Archives, Nowy Jork 1989.
Budzik J., Archiwum Filmowe: Między projekcją a przedmiotem, [w:] „Kultura Współczesna” nr 4(70)/2011, dostępny w Internecie: https://www.nck.pl/upload/archiwum_kw_files/artykuly/justyna_budzik_-_archiwum_filmowe__miedzy_projekcja_a_przedmiotem.pdf
Cichowicz A., Warsztat formy filmowej, dostępny w Internecie: http://www.atlassztuki.pl/pdf/wff2.pdf
Derrida J., Gorączka archiwum. Impresja freudowska, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2016.
Essays on the Essay Film, N. M. Alter, T. Corrigan (red.), Columbia University Press, Nowy Jork, 2017.
Frampton H., Circles of Confusion: Film/Photography/Video Texts 1968-1981, Visual Studies Workshop Press, Rochester 1983, s. 117-127.
Groo K., Bad Film Histories: Ethnography and the Early Archive, University of Minnesota Press, Minneapolis 2019, s. 255-290.
Houston P., Keepers of the frame: the film archives, British Film Institute, Londyn 1994.
Klejsa K., A film-like a thing, czyli o tym, jak zjawiska filmopodobne utrudniają odpowiedź na pytanie: „Co to jest film?”, [w:] Kino po kinie, A. Gwóźdź (red.), Warszawa 2010, s. 33–59.
Kluszczyński R. W., Sztuka wideo – od rozproszonej autonomii do rozproszonej wszechobecności. Wprowadzenie do historii i estetyki sztuki wideo [w:] Wideo w sztukach wizualnych, R. W. Kluszczyński, T. Załuski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego i Galeria Labirynt, Łódź-Lublin 2018, s. 13.
Kurz I., Powrót do archiwów [w:] „Kultura Współczesna” nr 4(70)/2011, dostępny w Internecie: https://www.nck.pl/upload/archiwum_kw_files/artykuly/1_archiwa_kurz_wprowadzenie.pdf
Rosenstone R. A., Historia w obrazach/historia w słowach: rozważania nad możliwością̨ przedstawienia historii na taśmie filmowej, [w:] Film i historia, I. Kurz (red.), WUW, Warszawa 2008, s. 93–114.
Tytuł roboczy: Archiwum nr 3, red. A. Leśniak, M. Ziółkowska, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2009.
Wees William C., Recycled Images: The Art and Politics of Found Footage Films, New York: Anthology Film Archives, 1993, s.48-58.
Dodatkowe lektury będą proponowane przez wykładowcę na bieżąco podczas kolejnych zajęć.
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
- Inter-faculty Studies in Bioinformatics and Systems Biology
- Bachelor's degree, first cycle programme, Computer Science
- Bachelor's degree, first cycle programme, Mathematics
- Master's degree, second cycle programme, Bioinformatics and Systems Biology
- Master's degree, second cycle programme, Computer Science
- Master's degree, second cycle programme, Mathematics
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: