MS2-Problems of education on-line 2300-MS2-EM-ON
The aim of the course is to know, understand and diagnose causes of the failure in distance education.
The course will discuss the following topics:
- Does distance education need new didactics?
- failure in the distance education: learning, teaching process and environmental conditions;
- Patterns and determinants of the process of teaching and learning in asynchronous learning;
- Evaluation of the distance education course.
Blended learning.
Type of course
Mode
Learning outcomes
knowledge:
- student describes the basic concepts and ideas in the field of distance education;
- student defines typical problems of distance education;
- student determines the accuracy and conditions of learning and teaching with the use of distance education;
skills:
- student evaluates distance education course;
- student indicates elements responsible for the potential failure in chosen distance education course;
attitudes:
- student demonstrates critical attitude towards the choice of distance form inappropriately to educational goals.
Assessment criteria
tasks on the platform, evaluation of the distance education course.
Bibliography
- Siemak-Tylikowska A., Słomczyński M., (2011), Czy kształcenie zdalne wymaga nowej dydaktyki? [w:] Migdałek J., Stolińska A. (red.), Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela - nowe wyzwania edukacyjne, Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków, str. 31-41.
- Słomczyński M., Sidor D. Niepowodzenia edukacyjne w kształceniu zdalnym, E-mentor nr 5 (47) / 2012.
- Bednarek J., Lubina E., Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki., PWN, Warszawa 2008.
- Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł, procesów, Toruń 2002.
- Siemieniecki B., Pedagogika medialna, Podręcznik akademicki, t2., Warszawa 2007.
- Taposcott D., "Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat”, WAiP, 2010
- Zając M., Dydaktyczne aspekty tworzenia kursów online, e-Mentor, kwiecień 2004.
- Zając M., Zawisza W., O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online, E-mentor, luty 2006.
- Hojnacki L., Pokolenie m-learningu - nowe wyzwanie dla szkoły, E-mentor nr 1 (13) / 2006.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: