Administracja, stacjonarne, pierwszego stopnia (S1-PRK-AD) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyOpis programu studiów: |
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
1. Najważniejsze efekty kształcenia dla programu
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku administracja absolwent:
1) Ma podstawową wiedzę o charakterze nauk z dziedziny prawa i administracji oraz ich miejscu w systemie nauk społecznych, jak również o typowych rodzajach struktur i instytucji społecznych (politycznych, prawnych i ekonomicznych) oraz o ich podstawowych elementach.
2) Zna podstawowe problemy poszczególnych dziedzin administracji oraz ich aspektów prawnych, jak również innych wybranych nauk społecznych.
3) Zna w stopniu podstawowym system i organy władzy w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem organów administracji państwowej i samorządowej, jak również definiuje istniejące relacje między tymi strukturami.
4) Ma podstawową wiedzę o człowieku, jako podmiocie prawa krajowego i międzynarodowego. Zna miejsce obywatela w administracji publicznej.
5) Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości oraz posiada wiedzę niezbędną do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.
6) Potrafi prawidłowo wyjaśniać i interpretować podstawowe pojęcia i zjawiska społeczne związane z administracją. Potrafi posługiwać się podstawową terminologią z zakresu poszczególnych dziedzin będących przedmiotem studiów.
7) Prawidłowo posługuje się wybranymi normami i regułami prawnymi, w celu rozwiązania podstawowych zadań z zakresu dziedzin prawa właściwych dla studiów administracyjnych, w tym w szczególności z zakresu wybranych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami przedmiotów specjalizacyjnych. Posiada umiejętność znajdowania podstaw prawnych, orzecznictwa i literatury dotyczącej badanych zagadnień oraz stosowania zasad etycznych. Sprawnie wykonuje czynności administracyjne.
8) Jest przygotowany do pracy urzędniczej na średnich szczeblach zarządzania w różnych podmiotach, organach i instytucjach administracji publicznej. Potrafi sprawnie posługiwać się dostępnymi środkami informacji oraz posiada umiejętność przygotowania typowych dokumentów i prac pisemnych, dotyczących zagadnień szczegółowych. Potrafi samodzielnie dotrzeć do różnych źródeł. Zna i sprawnie posługuje się narzędziami elektronicznymi.
9) Potrafi komunikować się z otoczeniem w miejscu pracy, pracować w grupie oraz organizować i kierować niewielkimi zespołami. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, jest kreatywny i elastyczny. Potrafi komunikować się z obywatelami w ramach administracji, działać z zachowaniem zasad etycznych.
10) Umie uczestniczyć w pracach grupy przygotowującej projekty społeczne, uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne, w tym w przygotowywaniu i realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
2. Wymiar studiów w punktach ECTS: 180 Liczba semestrów: 6
3. Program studiów nie został oparty na standardach kształcenia określonych w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego a dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
4. Liczba punktów ECTS przypadająca na zajęcia z zakresu nauk podstawowych: 55
Liczba punktów ECTS przypadająca na zajęcia o charakterze praktycznym (w tym laboratoria i zajęcia projektowe): 25
Liczba punktów ECTS przypadająca na zajęcia modułowe do wyboru: 56
5. Informacja o praktykach (wymiar i liczba punktów ECTS):
Student ma obowiązek odbyć praktykę zawodową w wymiarze 160 godzin liczba punktów ECTS za praktyki: 5
Student który odbył praktyki studenckie:
1. dysponuje umiejętnością praktycznego wykorzystywania wiedzy teoretycznej o systemie polskiego prawa do samodzielnego rozwiązywania konkretnych problemów w poszczególnych dziedzinach prawa występujących w zakresie działania administracji;
2. posiada umiejętności i doświadczenie w zakresie sporządzania podstawowych dokumentów, oraz pisemnych analiz i interpretacji konkretnych problemów prawno-administracyjnych oraz przygotowywania i prezentowania wystąpień dotyczących tych zagadnień;
3 dysponuje wiedzą na temat praktycznego funkcjonowania administracji oraz znaczenia stosowania norm etycznych w pracy.