Pedagogika nauczycielska, niestacjonarne (zaoczne), drugiego stopnia (NZ2-PEN) | |
Drugiego stopnia Niestacjonarne (zaoczne), 2-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Standardy nauczania
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
Efekty kształcenia
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
1. Efekty kształcenia dla programu:
Absolwent:
• ma pogłębioną wiedzę na temat metodologii badań edukacyjnych i sposobów ich wykorzystania w praktyce
• posiada wiedzę na temat zasad efektywnego kształcenia oraz organizacji sytuacji edukacyjnych zapewniających osiąganie sukcesów w uczeniu się
• zna metody edukacyjne odpowiednie dla kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
• potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do projektowania sytuacji edukacyjnych na różnych etapach kształcenia z uwzględnieniem praktycznych skutków obejmujących zjawiska z różnych obszarów życia społecznego
• potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne niezbędne do projektowania cyklu zajęć w pracy z dziećmi i młodzieżą
• potrafi dopasować działania pedagogiczne do indywidualnych potrzeb dzieci i młodzieży na różnych etapach edukacji
• podejmuje działania pedagogicznego będące efektem refleksji i pogłębionej analizy własnych doświadczeń praktycznych w pracy z uczniami
• potrafi współpracować w zespole nauczycieli podczas rozwiązywania ważnych problemów dla edukacji w danej placówce, wspierać innych i korzystać ze wsparcia, tworzyć demokratyczną kulturę funkcjonowania instytucji.
2. Wymiar studiów w punktach ECTS i liczba semestrów: 120 punktów, 4 semestry
3. Program oparty jest na standardach kształcenia nauczycieli: Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
4. liczba punktów ECTS przypadająca z zakresu:
- nauk podstawowych: 24 ECTS;
- zajęć o charakterze praktycznym w tym laboratoria i zaj. projektowe: max. 10 ECTS
- zajęcia do wyboru - 50 punktów ECTS
5. praktyki pedagogiczne: max. 150 godzin, max. 10 ECTS w ramach poszczególnych modułów
Kompetencje: wg standardów kształcenia nauczycieli.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia egz - Egzamin kon - Konwersatorium sem - Seminarium war - Warsztaty | e - Egzamin z - Zaliczenie zo - Zaliczenie na ocenę |
Pierwszy rok pedagogiki nauczycielskiej, Pedagogika przedszkolna i pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną | ECTS | wyk | ćw | egz | kon | sem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MBH-Moduł Badań Humanistycznych | 9 | * | e | |||||
MBH-Filozofia edukacji | 16 | z | ||||||
MBH-Współczesne kierunki pedagogiczne | 16 | z | ||||||
MBSp-Moduł Badań Społecznych | 10 | * | e | |||||
MBSp-Antropologia Kulturowa | 16 | z | ||||||
MBSp-Ewaluacja instytucji edukacyjnych-wykład | 16 | z | ||||||
MBSp-Metodologia badań społecznych | 16 | z | ||||||
MM-Moduł metodyczny | 9 | * | e | |||||
MM-Edukacja medialna | 16 | z | ||||||
MM-Modele edukacji przedszkolnej | 16 | z | ||||||
MM-Trening umiejętności wychowawczych | 16 | z | ||||||
MM-Współczesne koncepcje pedagogiki wczesnoszkolnej | 16 | z | ||||||
MS1-Moduł specjalnościowy 1: Podstawy terapii pedagogicznej | 12 | * | e | |||||
MS1-Diagnoza pedagogiczna | 16 | z | ||||||
MS1-Profilaktyka pedagogiczna | 16 | 16 | z | |||||
MS1-Środowisko lokalne i rodzice w sytuacji trudności edukacyjnych i rozwojowych dziecka | 16 | z | ||||||
MS1-Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej | 16 | z | ||||||
MS1-Trening umiejętności terapeutycznych nauczyciela | 16 | z | ||||||
MS1-Wybrane zagadnienia w terapii pedagogicznej | 16 | z | ||||||
Razem: | 40 | 128 | 80 | 16 | 32 |
Drugi rok pedagogiki nauczycielskiej, pedagogika przedszkolna i pedagogika wczesnoszkolna | ECTS | wyk | ćw | egz | kon | sem | war | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania | zo | |||||||
Emisja głosu | 2 | 16 | zo | |||||
Edukacja zdrowotna | 2 | 16 | zo | |||||
Język polski dla nauczycieli | zo | |||||||
Literatura dla dzieci | zo | |||||||
Matematyka dla nauczycieli | zo | |||||||
Nauka i technologia dla nauczycieli | zo | |||||||
Pierwsza pomoc | 1 | 8 | 8 lub 16 | zo | ||||
Psychologia rozwoju człowieka | 2 | 16 | zo | |||||
MKJO-Moduł: Kształcenie językowe dla celów akademickich | 14 | * | e | |||||
MNP-Moduł nauk pedagogicznych | 10 | * | e | |||||
MNP-Andragogika | 16 | z | ||||||
MNP-Pedagogika ogólna | 16 | z | ||||||
MNP-Pedagogika porównawcza | 16 | z | ||||||
MS1-Moduł specjalnościowy 1: Nauczyciel w przedszkolu i szkole | e | |||||||
MS1-Edukacja fizyczna i zdrowotna | z | |||||||
MS1-Edukacja językowa | z | |||||||
MS1-Edukacja matematyczna | z | |||||||
MS1-Edukacja przyrodnicza | z | |||||||
MS1-Nauczyciel w przedszkolu | z | |||||||
MS1-Nauczyciel w szkole | z | |||||||
MS1-Praktyka w przedszkolu | z | |||||||
MS1-Praktyka pedagogiczna w szkole | z | |||||||
Psychologia edukacyjna | 2 | 16 | zo | |||||
Razem: | 33 | 104 | 16 |