Nauczanie języków obcych - j. niemiecki ze specj. dod. naucz. przedm. Historia i społeczeństwo, stacj. I stopnia (S1-NJO-N-HiS) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: niemiecki, polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
- w podstawowym stopniu wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku nauczanie języków obcych i przedmiotu wiedza o społeczeństwie zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu i na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym
- metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych
- w sposób podstawowy różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej
- w elementarnym zakresie metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej
- w podstawowym zakresie cele, organizację i funkcjonowanie instytucji związanych z nauczaniem języków obcych i nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie
Umiejętności: absolwent potrafi:
- samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych i z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie na drugim etapie edukacyjnym
- ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych i przedmiotu wiedza o społeczeństwie oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań wychowawczych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów psychologicznych i pedagogicznych oraz prognozować przebieg ich rozwiązywania i przewidywać skutki planowanych działań
- w sposób podstawowy prowadzić badania edukacyjne niezbędne do opracowania diagnoz potrzeb podmiotów edukacji
- porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym
- posługiwać się językiem kierunkowym dla specjalności głównej na poziomie C1 ESOKJ. Posługiwać się w zakresie drugiego języka obcego, tzw. lektoratowego na poziomie B2* ESOKJ.
*Dla studentów studiujących na kierunku nauczanie języków obcych, o specjalności głównej nauczanie języka angielskiego i specjalności dodatkowej nauczanie przedmiotu wiedza o społeczeństwie może to być poziom B1, na podstawie § 2 ust. 5 Zarządzenia nr 59 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie certyfikacji biegłości językowej (Monitor UW 2014 poz. 255) oraz Uchwały nr 24 Rady Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW z dnia 5 października 2009 z późń. zm. w sprawie zaliczania lektoratu przez studentów studiów niestacjonarnych zaocznych
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
- refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
- aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
- podejmowania działań psychologicznych i pedagogicznych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pracy nauczycielskiej
W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. 2017 poz. 356) absolwenci specjalności nauczanie historii i społeczeństwa otrzymali przygotowanie do nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia | e - Egzamin z - Zaliczenie zo - Zaliczenie na ocenę |
Pierwszy semestr 1-ego roku, nauczanie j. niem. ze spec. dod. naucz. prz. Historia i społeczeństwo | ECTS | wyk | ćw | zal |
---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Dzieje Świata | zo | |||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Historia społeczno-polityczna Polski | zo | |||
Fonetyka korektywna | zo | |||
Gramatyka praktyczna | zo | |||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | zo | |||
Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł A | zo | |||
Psychologia ogólna | e | |||
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | zo | |||
Polityka oświatowa Unii Europejskiej | zo | |||
Razem: |
Drugi semestr pierwszego roku, nauczanie j. niem. ze spec. dod. naucz. prz. Historia i społeczeństwo | ECTS | wyk | ćw | zal |
---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Człowiek a społeczeństwo | zo | |||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Socjologia | zo | |||
Fonetyka korektywna | zo | |||
Gramatyka praktyczna | zo | |||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | zo | |||
Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego- moduł A | zo | |||
Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł A - Egzamin | e | |||
Praktyka opiekuńczo-wychowawcza | zo | |||
Pedagogika szkolna z elementami pedagogiki specjalnej | zo | |||
Nauczanie języka wspomagane komputerem | zo | |||
Razem: |
Drugi semestr 2-ego roku, nauczanie j. niem. ze spec. dod. naucz. prz. Historia i społeczeństwo | ECTS | wyk | ćw | zal |
---|---|---|---|---|
Elementy językoznawstwa | zo | |||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | e | |||
Historia literatury krajów niemieckiego obszaru językowego | zo | |||
Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł B | e | |||
Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego - moduł B - Egzamin | e | |||
Psychologia rozwojowa z elementami psychologii klinicznej dziecka | e | |||
Praktyka pedagogiczna | zo | |||
Razem: |