Nauczanie języków obcych, j. angielski, dod. Historia i społeczeństwo, stacjonarne, I stopnia (S1-NJO-A-HiS) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: angielski, polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
- w podstawowym stopniu wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku nauczanie języków obcych i przedmiotu wiedza o społeczeństwie zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu i na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym
- metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych
- w sposób podstawowy różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej
- w elementarnym zakresie metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej
- w podstawowym zakresie cele, organizację i funkcjonowanie instytucji związanych z nauczaniem języków obcych i nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie
Umiejętności: absolwent potrafi:
- samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych i z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie na drugim etapie edukacyjnym
- ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych i przedmiotu wiedza o społeczeństwie oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań wychowawczych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów psychologicznych i pedagogicznych oraz prognozować przebieg ich rozwiązywania i przewidywać skutki planowanych działań
- w sposób podstawowy prowadzić badania edukacyjne niezbędne do opracowania diagnoz potrzeb podmiotów edukacji
- porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym
- posługiwać się językiem kierunkowym dla specjalności głównej na poziomie C1 ESOKJ. Posługiwać się w zakresie drugiego języka obcego, tzw. lektoratowego na poziomie B2* ESOKJ.
*Dla studentów studiujących na kierunku nauczanie języków obcych, o specjalności głównej nauczanie języka angielskiego i specjalności dodatkowej nauczanie przedmiotu wiedza o społeczeństwie może to być poziom B1, na podstawie § 2 ust. 5 Zarządzenia nr 59 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 1 grudnia 2014 r. w sprawie certyfikacji biegłości językowej (Monitor UW 2014 poz. 255) oraz Uchwały nr 24 Rady Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW z dnia 5 października 2009 z późń. zm. w sprawie zaliczania lektoratu przez studentów studiów niestacjonarnych zaocznych
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
- refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
- aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
- podejmowania działań psychologicznych i pedagogicznych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pracy nauczycielskiej
W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. 2017 poz. 356) absolwenci specjalności nauczanie historii i społeczeństwa otrzymali przygotowanie do nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia kon - Konwersatorium kint - Kurs internetowy pr_ped - Praktyki pedagogiczne sem_dyp - Seminarium dyplomowe | z - Zaliczenie z/zo - Zaliczenie lub ocena zo - Zaliczenie na ocenę |
1-szy semestr 1-ego roku nauczania j. ang., spec. dod. Historia i spoleczeństwo | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | pr_ped | sem_dyp | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | |||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Dzieje Świata | zo | |||||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Historia społeczno-polityczna Polski | zo | |||||||
Dydaktyka Ogólna | zo | |||||||
Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa | zo | |||||||
Fonetyka 1 | zo | |||||||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka 1 | zo | |||||||
Kultura i historia Wielkiej Brytanii 1 | zo | |||||||
Nauczanie języka wspomagane komputerem 1 | zo | |||||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | |||||||
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | zo | |||||||
Psychologia ogólna | zo | |||||||
Polityka oświatowa Unii Europejskiej | zo | |||||||
Ochrona własności intelektualnej | zo | |||||||
Razem: | 0,5 | 4 |
2-gi semestr 1-ego roku nauczania j. ang., spec. dod. Historia i spoleczeństwo | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | pr_ped | sem_dyp | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Człowiek a społeczeństwo | zo | |||||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Socjologia | zo | |||||||
Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa | zo | |||||||
Fonetyka 2 | zo | |||||||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka 2 | zo | |||||||
Kultura i historia Wielkiej Brytanii 2 | zo | |||||||
Nauczanie języka wspomagane komputerem 2 | zo | |||||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | |||||||
4101-2SPRAKPG | ||||||||
Pedagogika szkolna z elementami pedagogiki specjalnej | zo | |||||||
Razem: |
1-szy semestr 2-ego roku nauczania j. ang., spec. dod. Historia i spoleczeństwo | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | pr_ped | sem_dyp | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Podstawy wiedzy o państwie | zo | |||||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - dydaktyka przedmiotowa | zo | |||||||
Dydaktyka ogólna | zo | |||||||
Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego | zo | |||||||
Fonetyka 3 | zo | |||||||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | zo | |||||||
Historia literatury brytyjskiej 1 | zo | |||||||
Kultura i historia Stanów Zjednoczonych 1 | zo | |||||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | |||||||
Zasady bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna | zo | |||||||
Razem: |
2-gi semestr 2-ego roku nauczania j. ang., spec. dod. Historia i spoleczeństwo | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | pr_ped | sem_dyp | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Tożsamości kulturowe | zo | |||||||
4100-4SWZSYSPOLRP | ||||||||
Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego | zo | |||||||
Historia literatury brytyjskiej 2 | zo | |||||||
Kultura i historia Stanów Zjednoczonych 2 | zo | |||||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | |||||||
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami diagnozy pedagogicznej | zo | |||||||
Praktyka pedagogiczna | zo | |||||||
Psychologia rozwojowa z elementami psychologii klinicznej dziecka | zo | |||||||
Razem: |
1-szy semestr 3-ego roku nauczania j. ang., spec. dod. Historia i spoleczeństwo | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | pr_ped | sem_dyp | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: dydaktyka przedmiotowa (Historia i społeczeństwo) | zo | |||||||
Wykład o Unii Europejskiej | 2 | 30 | zo | |||||
Dydaktyka przedmiotowa II etapu edukacyjnego | 2 | 30 | zo | |||||
Elementy językoznawstwa | 2 | 30 | zo | |||||
Historia literatury amerykańskiej 1 | 2 | 30 | zo | |||||
Seminarium dyplomowe 1 | 5 | 30 | z/zo | |||||
Wiedza o akwizycji i nauce języków | 2 | 30 | zo | |||||
Razem: | 15 | 60 | 90 | 30 |
2-gi semestr 3-ego roku nauczania j. ang., spec. dod. Historia i spoleczeństwo | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | pr_ped | sem_dyp | zal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (historia i społeczeństwo) | 60 | zo | ||||||
Unia Europejska - aspekty historyczne, polityczne i społeczno -gospodarcze | zo | |||||||
4100-UCZŻSPOŁO | ||||||||
Elementy językoznawstwa | 2 | 30 | zo | |||||
Historia literatury amerykańskiej 2 | 1 | 15 | zo | |||||
Seminarium dyplomowe 2 | 5 | 30 | zo | |||||
Praktyka pedagogiczna | zo | |||||||
Wiedza o akwizycji i nauce języków | zo | |||||||
Razem: | 8 | 45 | 60 | 30 |