Nauczanie języków obcych - j. angielski, dod. j. niemiecki, niestacjonarne (zaoczne), I stopnia (NZ1-NJO-A-N) | |
Pierwszego stopnia Niestacjonarne (zaoczne), 3-letnie Język: angielski, niemiecki, polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
- w podstawowym stopniu wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu i na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym
- metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych
- w sposób podstawowy różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej
- w elementarnym zakresie metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej
- w podstawowym zakresie cele, organizację i funkcjonowanie instytucji związanych z nauczaniem języków obcych
Umiejętności: absolwent potrafi:
- samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych
- ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej
- posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań wychowawczych ; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów psychologicznych i pedagogicznych oraz prognozować przebieg ich rozwiązywania i przewidywać skutki planowanych działań
- w sposób podstawowy prowadzić badania edukacyjne niezbędne do opracowania diagnoz potrzeb podmiotów edukacji
- porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym
- posługiwać się językiem kierunkowym dla specjalności głównej i dodatkowej na poziomie C1 ESOKJ
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
- refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
- aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
- podejmowania działań psychologicznych i pedagogicznych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pracy nauczycielskiej.
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia kint - Kurs internetowy | z - Zaliczenie zo - Zaliczenie na ocenę |
Pierwszy semestr pierwszego roku nauczania języka angielskiego, specjalność dodatkowa: j. niemiecki | ECTS | wyk | ćw | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | ||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Praktyczna nauka języka niemieckiego 1 | zo | ||||
Dydaktyka Ogólna | zo | ||||
Fonetyka 1 | zo | ||||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | zo | ||||
Kultura i historia Wielkiej Brytanii 1 | zo | ||||
Nauczanie języka wspomagane komputerem 1 | zo | ||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | ||||
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | zo | ||||
Psychologia ogólna | zo | ||||
Polityka oświatowa Unii Europejskiej | zo | ||||
Ochrona własności intelektualnej | zo | ||||
Razem: | 0,5 | 4 |
Drugi semestr pierwszego roku nauczania języka angielskiego, specjalność dodatkowa: j. niemiecki | ECTS | wyk | ćw | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Praktyczna nauka języka niemieckiego 2 | zo | ||||
Emisja głosu 2 | zo | ||||
Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa | zo | ||||
Fonetyka 2 | zo | ||||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | zo | ||||
Kultura i historia Wielkiej Brytanii 2 | zo | ||||
Nauczanie języka wspomagane komputerem 2 | zo | ||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | ||||
Pedagogika szkolna z elementami pedagogiki specjalnej | zo | ||||
Razem: |
Pierwszy semestr drugiego roku nauczania języka angielskiego, specjalność dodatkowa: j. niemiecki | ECTS | wyk | ćw | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - fonetyka korektywna języka niemieckiego | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka niemieckiego | zo | ||||
Zasady bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna | zo | ||||
Dydaktyka ogólna | zo | ||||
Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego | zo | ||||
Fonetyka 3 | zo | ||||
Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka | zo | ||||
Historia literatury brytyjskiej 1 | zo | ||||
Kultura i historia Stanów Zjednoczonych 1 | zo | ||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | ||||
Razem: |
Drugi semestr drugiego roku nauczania języka angielskiego, specjalność dodatkowa: j. niemiecki | ECTS | wyk | ćw | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - gramatyka praktyczna języka niemieckiego | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka niemieckiego | zo | ||||
Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego | zo | ||||
Historia literatury brytyjskiej 2 | zo | ||||
Kultura i historia Stanów Zjednoczonych 2 | zo | ||||
Praktyczne nauczanie języka angielskiego | zo | ||||
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami diagnozy pedagogicznej | zo | ||||
Praktyka pedagogiczna | zo | ||||
Psychologia rozwojowa z elementami psychologii klinicznej dziecka | zo | ||||
Razem: |
Pierwszy semestr trzeciego roku nauczania języka angielskiego, specjalność dodatkowa: j. niemiecki | ECTS | wyk | ćw | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: dydaktyka przedmiotowa (język niemiecki) | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: nauczanie języka niemieckiego poprzez kulturę | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: Praktyczna nauka języka niemieckiego | zo | ||||
Dydaktyka przedmiotowa II etapu edukacyjnego | zo | ||||
Elementy językoznawstwa | zo | ||||
Historia literatury amerykańskiej 1 | zo | ||||
Seminarium dyplomowe 1 | zo | ||||
Wykład o Unii Europejskiej | zo | ||||
Razem: |
Drugi semestr trzeciego roku nauczania języka angielskiego, specjalność dodatkowa: j. niemiecki | ECTS | wyk | ćw | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: dydaktyka przedmiotowa (język niemiecki) | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (język niemiecki) | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: nauczanie języka niemieckiego poprzez kulturę | zo | ||||
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka niemieckiego | zo | ||||
Elementy językoznawstwa | zo | ||||
Historia literatury amerykańskiej 2 | zo | ||||
Praktyka pedagogiczna | zo | ||||
Seminarium dyplomowe 2 | zo | ||||
Wiedza o akwizycji i nauce języków | zo | ||||
Wykład o Unii Europejskiej | zo | ||||
Razem: |