Międzyobszarowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodnicze, stacjonarne, drugiego stopnia (S2-MSMP) | |
Drugiego stopnia Stacjonarne, 2-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyRekrutacja na semestr letni. Przyjęcie na studia będzie możliwe pod warunkiem uruchomienia kierunku przez właściwy wydział. Limity miejsc na poszczególne kierunki:
Czas trwania: 1,5 roku (chemia stosowana) lub 2 lata (geologia stosowana). Rekrutacja w ramach MISMaP prowadzona jest tylko na kierunki Chemia stosowana oraz Geologia stosowana.
Studia w Kolegium MISMaP kształtują postawę samodzielności i odpowiedzialności, co wynika z ich trybu indywidualnego: student, wspólnie ze swoim opiekunem (tutorem) ustala swoje cele edukacyjne i je realizuje pod opieką tutora. Dzięki temu student Kolegium MISMaP jest lepiej niż studenci standardowi przygotowany do funkcjonowania na rynku pracy i uczestnictwa w życiu społecznym. Absolwent Kolegium posiada interdyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych. Stosownie do wybranych kierunków kształcenia powinien rozumieć i umieć analizować zjawiska zachodzące w przyrodzie, umieć prowadzić rozumowanie matematyczne, być przygotowanym do posługiwania się zaawansowanymi narzędziami informatycznymi przy rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów. Odznacza się postawą otwartości i szacunku wobec różnych dyscyplin nauki, a także umiejętnością świadomego i wiarygodnie uargumentowanego dokonywania ocen. Absolwent studiów II stopnia jest przygotowany do podjęcia studiów III stopnia (studiów doktoranckich). Odznacza się umiejętnością samodzielnego stawiania problemów badawczych, trafnego doboru i zastosowania interdyscyplinarnej metodologii w ich rozwiązywaniu, odpowiedniego planowania indywidualnego rozwoju naukowego oraz tworzenia projektów badawczych. Absolwent ma postawę gotowości do pogłębiania dotychczasowej wiedzy oraz doskonalenia wiedzy w ramach kształcenia ustawicznego. Posiada kompetencje stanowiące o wysokim potencjale zatrudnialności: otwartość, odpowiedzialność, samodyscyplinę, umiejętność tworzenia i realizowania projektów, gotowość samodoskonalenia i współpracy. Więcej informacji na stronie Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych |
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Efekty kształcenia
Program autorski przygotowany zgodnie z Uchwałą Rady Kolegium MISMaP nr 3/2002
z dnia 26 listopada 2002 r. w sprawie Zasad studiów w Kolegium MISMaP. Indywidualny program
studiów studenta Kolegium MISMaP powinien być programem przynajmniej dwu-kierunkowym, tzn.
powinien zawierać przedmioty kierunkowe na kierunku podstawowym oraz na przynajmniej jednym
kierunku dodatkowym dostępnym na wydziałach partycypujących
w Kolegium MISMaP (innych niż wydział prowadzący kierunek podstawowy).
Wymagania programowe dla studentów Kolegium MISMaP wystarczające do uzyskania tytułu
zawodowego licencjata lub magistra w zakresie kierunku podstawowego są określone uchwałą Rady
Wydziału prowadzącego dany kierunek podstawowy, zamieszczoną na stronie http://
www.mismap.uw.edu.pl
• Absolwent Kolegium MISMaP posiada wykształcenie w ramach szerszych niż jedna dyscyplina
akademicka.
Zna podstawowe pojęcia matematyki wyższej i rozumie znaczenie matematyki jako fundamentu nauk
ścisłych.
• Ze względu na metodykę kształcenia na studiach indywidualnych cechuje go kreatywność i
samodzielność w podejmowaniu decyzji, aktywność i umiejętność organizowania własnej pracy.
• Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się. Potrafi samodzielnie wyszukiwać
informacje w literaturze, także w językach obcych.
• Jest przygotowany do prowadzenia badań naukowych oraz do samodzielnego dostrzegania i
rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu swojej specjalności ( co najmniej jednej: matematyki, informatyki, fizyki, astronomii, chemii, biologii, biotechnologii, geologii poszukiwawczej , geologii stosowanej, geologii inżynierskiej, geografii, gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska, kognitywistyki, filozofii, socjologii, psychologii), a także problemów o charakterze interdyscyplinarnym.
• Potrafi przedstawić wyniki badań własnych w postaci samodzielnie przygotowanego opracowania
pisemnego (referatu, rozprawy) zawierającego opis i uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię,
wyniki, oraz przeprowadzić dyskusję ich znaczenia na tle innych podobnych badań.