Ekonomia, specjalność międzykierunkowe studia ekonomiczno-matematyczne, stacjonarne, pierwszego stopnia (S1-EK-MSEM) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu studiów absolwent:
• dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcie istotności założeń
• potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje
• zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki
• zna podstawowe przykłady zarówno ilustrujące konkretne pojęcia matematyczne, jak i pozwalające obalić błędne hipotezy lub nieuprawnione rozumowania
• ma umiejętność analizy podstawowych problemów ekonomicznych
• nabywa umiejętności wyboru odpowiednich narzędzi, czyli właściwych teorii makroekonomii, do poszukiwania rozwiązań rzeczywistych problemów gospodarczych w skali makroekonomicznej. Jednocześnie potrafi przewidywać skutki zjawisk makroekonomicznych dla funkcjonowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. Posiada umiejętność rozumienia podstawowych przyczyn i skutków złożoności teorii makroekonomii
• potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia ekonometryczne we własnym badaniu. Umie przygotować materiał empiryczny, sformułować hipotezy badawcze, oszacować model i zinterpretować uzyskane wyniki
• potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia ekonometryczne we własnym badaniu. Umie przygotować materiał empiryczny, sformułować hipotezy badawcze, oszacować model i zinterpretować uzyskane wyniki
• potrafi analizować typowe modele mikroekonomiczne dla różnych struktur rynkowych, znajdować równowagi cząstkowe i ogólne, określać skutki występowania efektów zewnętrznych. Umie posługiwać się pojęciami nadwyżki konsumenta, producenta, nadwyżki ekonomicznej do analizy efektywności rynkowej i rozważanych polityk gospodarczych. Umie analizować problemy związane z występowaniem dóbr publicznych i dobierać mechanizmy zapewniające ich odpowiednią podaż. Umie znajdować optymalne kontrakty w prostych problemach z asymetryczną informacją oraz optymalizować sankcje i zachęty ekonomiczne zawarte w systemie prawnym
• ma świadomość złożoności problematyki aktuarialnej. Wykazuje gotowość do pogłębiania swoich umiejętności w oparciu o dostępną bibliografię naukową, dostrzegając ograniczoność poznanych metod obliczeniowych
• umie podjąć działania zawodowe w organizacji indywidualne i grupowo. Potrafi w niej się skutecznie komunikować. Umie identyfikować problemy zawodowe w miejscu pracy i oceniać swoje kompetencje z perspektywy ich rozwiązywania
Plan studiów:
Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład ćw - Ćwiczenia kon - Konwersatorium kint - Kurs internetowy | e - Egzamin z - Zaliczenie zo - Zaliczenie na ocenę |
Pierwszy rok, specjalność MSEM | ECTS | wyk | ćw | kon | kint | zal |
---|---|---|---|---|---|---|
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy | 0,5 | 4 | z | |||
Algebra dla MSEM I | 8,5 | 30 | 60 | zo | ||
Analiza matematyczna I.1 (potok I) | 10 | 60 | 60 | zo | ||
Wstęp do informatyki (potok I) | 5,5 | 30 | 30 | zo | ||
Analiza matematyczna I.2 (potok I) | 10 | 60 | 60 | e | ||
Podstawy ochrony własności intelektualnej | 0,5 | 4 | z | |||
Makroekonomia I | 5 | 30 | 30 | e | ||
Mikroekonomia I | 4 | 30 | 30 | e | ||
Mikroekonomia II | 6 | 30 | 30 | e | ||
Narzędzia informatyczne w ekonomii | 3 | 30 | zo | |||
Wstęp do ekonomii | 3 | 30 | zo | |||
Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych | 4 | |||||
Razem: | 60 | 304 | 300 | 30 | 4 |