Studia niestacjonarne II stopnia o profilu praktycznym na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo trwają 4 semestry. Liczba punktów ECTS konieczna do uzyskania tytułu zawodowego magistra wynosi 120. Wiodącą dyscypliną na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo są nauki o komunikacji społecznej i mediach.
Podstawą programu kształcenia na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo są przedmioty obowiązkowe z zakresu szeroko rozumianych nauk o mediach takie jak: Główne nurty kultury światowej i polskiej XX i XXI wieku, Problemy prawne mediów, reklamy i public relations, Psychologia mediów, Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów, Ekonomika mediów, Metody badań medioznawczych, Media lokalne i środowiskowe, Pragmatyka językowa, Semiotyka mediów, Analiza medialnych dyskursów kulturowych, Rynki medialne, PR w Internecie i mediach społecznościowych.
Treści kształcenia uzupełniają przedmioty ukierunkowane na poszerzenie wiedzy i umiejętności o charakterze specjalistycznym i praktycznym realizowane w ramach dwóch różnych specjalności:
Dziennikarstwo,
Fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza.
Studenci będą rekrutowani na specjalności pod koniec pierwszego semestru. Warunkiem uruchomienia specjalności Fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza jest zrekrutowanie minimum 25 osób. Na specjalności fotograficznej obowiązuje także limit przyjęć do 30 osób. Limity (minimalnej i maksymalnej liczby osób rekrutowanych) obowiązują nadto na specjalizacjach, które student wybiera w ramach specjalności dziennikarskiej.
W ramach rekrutacji na specjalności studenci poza wskazaniem preferowanej specjalności będą mogli wykazać się doświadczeniem/dorobkiem potwierdzającym ich zainteresowanie specjalnością. Informacje dotyczące kwalifikacji na poszczególne specjalności studenci znajdą na stronie Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii. Rekrutacja na specjalizacje w ramach specjalności dziennikarskiej odbywają się w ramach rejestracji na zajęcia w USOSweb.
W programie studiów przewidziany jest wspólny blok zajęć o charakterze podstawowym, wprowadzający studenta/kę w tematykę analiz dyskursów medialnych, genologii i hermeneutyki tekstów, psychologii mediów, ekonomiki mediów, propedeutyki badań opinii publicznej. Natomiast każda ze specjalizacji zawiera odrębnych blok modułów o charakterze specjalizacyjnym i warsztatowym.
Przedmioty obowiązkowe w programie studiów mają wymiar zarówno teoretyczny, jak i praktyczny.
Oznacza to nakierowanie na osiąganie efektów kształcenia w zakresie praktycznego wykorzystania wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, które bez wątpienia okażą się niezbędne na współczesnym rynku pracy. Zakładane efekty kształcenia osiągnięte zostaną poprzez realizację części modułów w formie konwersatoriów i ćwiczeń prowadzonych w małych grupach. Dokładny program studiów jest zamieszczony na stronie Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii.
Szczególne znaczenie dla osiągnięcia celów kształcenia mają praktyki zawodowe realizowane w trakcie dwóch lat studiów w wymiarze nie mniejszym niż 6 miesięcy. Celem praktyk jest praktyczne przygotowanie studenta/ki do wymagań współczesnego rynku pracy. Praktyki zawodowe odbywać się będą w publicznych i niepublicznych instytucjach związanych z funkcjonowaniem rynku mediów (stacje telewizyjne, stacje radiowe, biura prasowe, portale internetowe) oraz zaplecza medialnego takich jak koncerny medialne, agencje reklamowe, firmy PR.
Absolwent specjalności Dziennikarstwo uzyskuje umiejętności pozwalające mu na całkowicie samodzielną pracę w klasycznych instytucjach medialnych (redakcje prasowe, radiowe, telewizyjne).
Absolwent specjalności Fotografia prasowa reklamowa i wydawnicza będzie posiadał praktyczne umiejętności z zakresu technik fotograficznych, fotografii cyfrowej, projektowania graficznego, obrazowania graficznego, oraz będzie umiał wykorzystać ich zalety, a także rozpoznać ograniczenia w ich zastosowaniu w pracy zawodowej. Będzie przygotowany do swobodnego funkcjonowania w świecie sztuki, jako autor dzieł, ale też jako organizator działań fotograficznych, kurator wystaw i teoretyk obrazów realizowanych metodami fotograficznymi.
Magisterium na kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo
Dalsze studia:
szkoła doktorska, studia podyplomowe
Efekty kształcenia
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i
wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Efekty kształcenia dla kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo
Wiedza: absolwent zna i rozumie K_W01 - Posiada pogłębioną wiedzę o różnych grupach, trendach i instytucjach kulturalnych, funkcjonujących w ramach społeczeństwa demokratycznego K_W02 - Posiada ugruntowaną wiedzę na temat zakresów i efektów oddziaływania mediów masowych na poszczególne grupy odbiorców w ramach szerokich (krajowych oraz międzynarodowych) audytoriów, struktur społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturalnych. K_W03 - Posiada pogłębioną wiedzę na temat różnych wymiarów interdyscyplinarnych aspektów komunikowania międzykulturowego K_W04 - Posiada rozszerzoną wiedzę na temat wielorakich modelów komunikowania społecznego w ramach różnych orientacji badawczych, kulturalnych, ekonomicznych oraz politycznych. K_W05 - Posiada wiedzę o instytucjach, zjawiskach, relacjach i procesach natury ekonomicznej, warunkujące funkcjonowanie instytucji medialnych na wolnym rynku. K_W06 - Posiada pogłębioną wiedzę na temat procesów, zjawisk oraz wydarzeń K_W07 - Posiada pogłębioną wiedzę na temat językoznawczego wymiaru funkcjonowania przekazów medialnych. K_W08 - Posiada poszerzoną wiedzę na temat specyfiki różnych podmiotów systemu medialnego w perspektywie lokalnej, regionalnej i ogólnokrajowej, a także mediów dedykowanych wyodrębnionym środowiskom. K_W09 - Dysponuje wiedzą z zakresu obsługi urządzeń i systemów technicznych stosowanych w telewizji, filmie i teatrze oraz w fotografii prasowej, reklamowej i wydawniczej K_W10 - Posiada poszerzoną wiedzę o prawnych, etycznych, psychologicznych aspektach funkcjonowania jednostek i grup w ramach struktur społecznych oraz pogłębioną wiedzę o procesach i zjawiskach występujących w ramach nieustannie oddziaływujących na siebie grup społecznych w ich wymiarze psychologicznym oraz komunikacyjnym. K_W11 - Posiada rozszerzoną wiedzę na temat metod i technik badawczych umożliwiających rzetelne zestawianie i analizowanie różnych zjawisk medialnych w ich aspekcie socjologicznym, politologicznym, kulturoznawczym, prawniczym oraz ekonomicznym. K_W12 - Posiada poszerzoną wiedzę na temat technik i sposobów badania podstawowych podmiotów zmediatyzowanej relacji w ramach komunikacji społecznej - nadawcy i odbiorcy, a także samych przekazów medialnych – ich specyfiki, różnorodności, wydźwięku, efektywności.
Umiejętności: absolwent potrafi K_U01 - Potrafi identyfikować najważniejsze problemy struktur społecznych, politycznych, ekonomicznych oraz kulturowych i tłumaczyć zależności zachodzące między wskazanymi podsystemami wspólnoty społecznej. K_U02 - Potrafi diagnozować wielowymiarowe zjawiska i procesy zmediatyzowanej rzeczywistości współczesnych systemów politycznych, ekonomicznych i kulturalnych oraz zajmować stanowisko, podlegające kryteriom rzetelności i uczciwości, względem różnych perspektyw teoretycznych i badawczych. K_U03 - Potrafi charakteryzować określone zjawiska i procesy w perspektywie prognozowania następstw i oczekiwanych zachowań najważniejszych podmiotów systemu medialnego. K_U04 - Rozumie technologie realizacji projektów fotograficznych, widowisk telewizyjnych i filmowych oraz zasady montażu jako elementu budowania napięcia dramaturgicznego K_U05 - Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień publicznych w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym K_U06 - Ma umiejętności językowe w zakresie medioznawstwa zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U07 - Potrafi postawić cele i problemy badawcze przed określonymi zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem wielostronnie postrzeganego systemu medialnego, a następnie jest w stanie zaprojektować i przeprowadzić, używając różnorodnych technik i metod badawczych, interdyscyplinarną analizę medioznawczą K_U08 - Potrafi łączyć fakty, zestawiać dane i tłumaczyć proces w ramach samodzielnie przygotowanych wystąpień publicznych oraz raportów podsumowujących aktywność w danym zakresie, pozyskując informację z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł także w języku obcym a także zdaje sobie sprawę z konieczności uczenia się przez całe życie. K_U09 - Rozumie specyfikę, efemeryczność oraz labilność zmediatyzowanych relacji, zachodzących między różnymi podmiotami systemów medialnych i dostrzega celowość nieustannego aktualizowania zdobywanych informacji i wyrabianych opinii.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do K_K01 - Potrafi podejść w sposób krytyczny do odbieranych treści oraz poddać konstruktywnej krytyce działania innych osób K_K02 - Potrafi zestawiać sprzeczne opinie, eksponować wady i zalety wielowektorowych argumentacji oraz racji przez co jest w stanie zajmować adekwatne, zracjonalizowane stanowisko. K_K03 - Potrafi podjąć refleksję na temat społecznych , naukowych i etycznych aspektów związanych z własną działalnością zawodową oraz inicjować działania, które będą prezentować w przystępnej formie K_K04 - Jest w stanie odgrywać rolę lidera w grupach zadaniowych dedykowanych do różnorodnych projektów o charakterze medioznawczym. K_K05 Rozwiązuje postawione przed nim/nią problemy i zadania w sposób systemowy, uporządkowany i teleologiczny. K_K06 - wykorzystania umiejętności warsztatowych w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych; świadomego używania takich narzędzi i pojęć jak: postać, konstrukcja i ewolucja postaci, konflikt, plot, story, podstawowe pojęcia konstrukcyjne, otwarcie, punkty zwrotne, kwestia stylu i konwencji
Specjalność dziennikarstwo
Wiedza: absolwent zna i rozumie S2_W01 - Posiada poszerzoną wiedzę o tym, jakie są główne cechy poszczególnych gatunków dziennikarskich. S2_W02 - Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, ma szczegółową wiedzę w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w teatrze i filmie i jest świadoma rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością S2_W03 - Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej, zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystujące wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Umiejętności: absolwent potrafi S2_U01 - Potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić rozmowę, gromadzić i selekcjonować materiał oraz łączyć w całość różnorodne materiały dziennikarskie. S2_U02 - Będzie posiadał pogłębioną umiejętność zajmowania się tematyką różnoraką oraz określenia specyfiki mediów. Będzie umiał przygotować materiał dziennikarski dla różnego typu mediów: telewizja, radio, prasa internet. S2_U03 - Potrafi samodzielnie przeanalizować każdy materiał dziennikarski, wykazując jego wady i zalety.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do S2_K01 - Potrafi samodzielnie wychwycić manipulację informacyjną, oraz posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą unikanie w praktyce naruszeń prawa prasowego i innych przepisów związanych z pracą dziennikarską. S2_K02 Potrafi kierować pracą w zespole dziennikarskim. S2_K03 - Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Efekty kształcenia dla kierunku dziennikarstwo i medioznawstwo
Wiedza: absolwent zna i rozumie K_W01 - Posiada pogłębioną wiedzę o różnych grupach, trendach i instytucjach kulturalnych, funkcjonujących w ramach społeczeństwa demokratycznego K_W02 - Posiada ugruntowaną wiedzę na temat zakresów i efektów oddziaływania mediów masowych na poszczególne grupy odbiorców w ramach szerokich (krajowych oraz międzynarodowych) audytoriów, struktur społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturalnych. K_W03 - Posiada pogłębioną wiedzę na temat różnych wymiarów interdyscyplinarnych aspektów komunikowania międzykulturowego K_W04 - Posiada rozszerzoną wiedzę na temat wielorakich modelów komunikowania społecznego w ramach różnych orientacji badawczych, kulturalnych, ekonomicznych oraz politycznych. K_W05 - Posiada wiedzę o instytucjach, zjawiskach, relacjach i procesach natury ekonomicznej, warunkujące funkcjonowanie instytucji medialnych na wolnym rynku. K_W06 - Posiada pogłębioną wiedzę na temat procesów, zjawisk oraz wydarzeń K_W07 - Posiada pogłębioną wiedzę na temat językoznawczego wymiaru funkcjonowania przekazów medialnych. K_W08 - Posiada poszerzoną wiedzę na temat specyfiki różnych podmiotów systemu medialnego w perspektywie lokalnej, regionalnej i ogólnokrajowej, a także mediów dedykowanych wyodrębnionym środowiskom. K_W09 - Dysponuje wiedzą z zakresu obsługi urządzeń i systemów technicznych stosowanych w telewizji, filmie i teatrze oraz w fotografii prasowej, reklamowej i wydawniczej K_W10 - Posiada poszerzoną wiedzę o prawnych, etycznych, psychologicznych aspektach funkcjonowania jednostek i grup w ramach struktur społecznych oraz pogłębioną wiedzę o procesach i zjawiskach występujących w ramach nieustannie oddziaływujących na siebie grup społecznych w ich wymiarze psychologicznym oraz komunikacyjnym. K_W11 - Posiada rozszerzoną wiedzę na temat metod i technik badawczych umożliwiających rzetelne zestawianie i analizowanie różnych zjawisk medialnych w ich aspekcie socjologicznym, politologicznym, kulturoznawczym, prawniczym oraz ekonomicznym. K_W12 - Posiada poszerzoną wiedzę na temat technik i sposobów badania podstawowych podmiotów zmediatyzowanej relacji w ramach komunikacji społecznej - nadawcy i odbiorcy, a także samych przekazów medialnych – ich specyfiki, różnorodności, wydźwięku, efektywności.
Umiejętności: absolwent potrafi K_U01 - Potrafi identyfikować najważniejsze problemy struktur społecznych, politycznych, ekonomicznych oraz kulturowych i tłumaczyć zależności zachodzące między wskazanymi podsystemami wspólnoty społecznej. K_U02 - Potrafi diagnozować wielowymiarowe zjawiska i procesy zmediatyzowanej rzeczywistości współczesnych systemów politycznych, ekonomicznych i kulturalnych oraz zajmować stanowisko, podlegające kryteriom rzetelności i uczciwości, względem różnych perspektyw teoretycznych i badawczych. K_U03 - Potrafi charakteryzować określone zjawiska i procesy w perspektywie prognozowania następstw i oczekiwanych zachowań najważniejszych podmiotów systemu medialnego. K_U04 - Rozumie technologie realizacji projektów fotograficznych, widowisk telewizyjnych i filmowych oraz zasady montażu jako elementu budowania napięcia dramaturgicznego K_U05 - Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień publicznych w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym K_U06 - Ma umiejętności językowe w zakresie medioznawstwa zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U07 - Potrafi postawić cele i problemy badawcze przed określonymi zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem wielostronnie postrzeganego systemu medialnego, a następnie jest w stanie zaprojektować i przeprowadzić, używając różnorodnych technik i metod badawczych, interdyscyplinarną analizę medioznawczą K_U08 - Potrafi łączyć fakty, zestawiać dane i tłumaczyć proces w ramach samodzielnie przygotowanych wystąpień publicznych oraz raportów podsumowujących aktywność w danym zakresie, pozyskując informację z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł także w języku obcym a także zdaje sobie sprawę z konieczności uczenia się przez całe życie. K_U09 - Rozumie specyfikę, efemeryczność oraz labilność zmediatyzowanych relacji, zachodzących między różnymi podmiotami systemów medialnych i dostrzega celowość nieustannego aktualizowania zdobywanych informacji i wyrabianych opinii.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do K_K01 - Potrafi podejść w sposób krytyczny do odbieranych treści oraz poddać konstruktywnej krytyce działania innych osób K_K02 - Potrafi zestawiać sprzeczne opinie, eksponować wady i zalety wielowektorowych argumentacji oraz racji przez co jest w stanie zajmować adekwatne, zracjonalizowane stanowisko. K_K03 - Potrafi podjąć refleksję na temat społecznych , naukowych i etycznych aspektów związanych z własną działalnością zawodową oraz inicjować działania, które będą prezentować w przystępnej formie K_K04 - Jest w stanie odgrywać rolę lidera w grupach zadaniowych dedykowanych do różnorodnych projektów o charakterze medioznawczym. K_K05 Rozwiązuje postawione przed nim/nią problemy i zadania w sposób systemowy, uporządkowany i teleologiczny. K_K06 - wykorzystania umiejętności warsztatowych w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych; świadomego używania takich narzędzi i pojęć jak: postać, konstrukcja i ewolucja postaci, konflikt, plot, story, podstawowe pojęcia konstrukcyjne, otwarcie, punkty zwrotne, kwestia stylu i konwencji
Specjalność fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza
Wiedza: absolwent zna i rozumie S3_W01 Posiada wiedzę o tematach podejmowanych przez współczesnych fotografów dokumentalistów - w tym artystów, socjologów wizualnych i reporterów. Zna aktualne tendencje estetyczne dominujące w wizualnym dokumencie oraz współczesny warsztat fotografa dokumentalisty. S3_W02 - Posiada wiedzę o tendencjach we współczesnej fotografii i przemianach związanych z cyfryzacją tego medium. Zna wpływ fotografii na sztuki plastyczne oraz orientuje się w relacjach: fotografia – sztuka współczesna S3_W03 - Posiada wiedzę o specyfice pracy fotoreportera prasowego, newsowego, reportażowego, pracującego dla dziennika, magazynu czy agencji fotograficznej. Zna zasady posługiwania się i doboru właściwego sprzętu fotograficznego (analogowego, cyfrowego, średniego i dużego formatu) odpowiedniego do wykonywania różnorodnych, specyficznych zadań fotograficznych (plener, studio). S3_W04 - Posiada wiedzę o etyce fotoreportera oraz podstawach prawnych aspektów fotografii prasowej. Wie na czym polega budowa fotoreportażu. Potrafi znaleźć temat i się do niego przygotować. Zna specyfikę fotografii prasowej i zasady współpracy z dziennikarzem. Posiada wiedzę o roli światła, kompozycji i potrzebie wyboru odpowiedniego momentu w trakcie fotografowania. S3_W05 - Posiada wiedzę o najnowszych technologiach i tendencjach w zakresie publikacji wizualnych materiałów dziennikarskich (internet, e-gazeta). Posiada umiejętność przygotowania materiałów i publikacji do druku. S3_W06 - Posiada wiedzę dotyczącą światowego i polskiego rynku fotografii, ze szczególnym uwzględnieniem fotografii prasowej, a także rynku wydawców i kuratorów. Posiada wiedzę umożliwiającą zilustrowanie wybranego materiału tekstowego dobrze dobranym zdjęciem oraz uzasadnienie swojego wyboru. Zna zasady wieloetapowej i prawidłowej edycji swoich oraz zewnętrznych zdjęć dla rożnych odbiorców. Zna istotę prawidłowej fotoedycji, jej cele i zasady. Posiada wiedzę potrzebną do zredagowania własnych materiałów i przygotowania prezentacji przedstawiającej istotę projektu. S3_W07 - Posiada poszerzoną wiedzę związaną ze znajomością teorii, metodologii i praktyki związaną z technikami i technologiami wykorzystywanymi w we współczesnej fotografii i multimediów (techniki analogowe, cyfrowe, obróbka obrazu i dźwięku). S3_W08 - Posiada wiedzę na temat funkcjonowania rynku pracy zarówno jako samodzielny artysta fotograf oraz jako pracownik studia fotograficznego i wydawnictwa agencji reklamowej S3_W09 - Posiada poszerzoną wiedzę w aspekcie kreatywnych umiejętności tworzenia dzieł z zakresu komunikacji medialnej, multimediów, fotografii i osadzenia ich w aktualnym kontekście kulturowym i społecznym.
Umiejętności: absolwent potrafi S3_U01 Umie samodzielnie zrealizować dokument fotograficzny od pomysłu do publikacji. Umie opisać przy pomocy zdjęć aktualny stan życia społecznego oraz toczące się procesy i przemiany społeczne dla potrzeb publikacji prasowych, książkowych i naukowych. Umie przygotować i zredagować tekst będący elementem projektu. S3_U02 - Umie zanalizować najważniejsze zjawiska dotyczące fotografii współczesnej i opisać rolę jaką pełni fotografia w sztuce i kulturze. Umie dotrzeć do źródeł informacji o współczesnych realizacjach fotograficznych. S3_U03 - Umie posługiwać się studyjnym sprzętem fotograficznym i oświetleniowym, stworzyć kompozycję reklamową, dokonać odpowiednią obróbkę cyfrową zdjęć, ewentualnie wykonać montaż zdjęć reklamowych oraz wykonać fotoreportaż, zdjęcie pojedyncze, newsowe, a także dokonać selekcji własnego materiału zdjęciowego. S3_U04 - Umie wykonać fotoreportaż oraz zdjęcia pojedyncze, będące odpowiedzią na zlecenie. Potrafi pracować w zawodzie w oparciu o normy etyczne i prawne obowiązujące dziennikarzy fotografów. Umie posługiwać się współczesnymi narzędziami warsztatowymi i estetycznymi, służącymi do budowania i prezentowania rozbudowanej wypowiedzi fotograficznej oraz przygotować je do druku (DTP). Umie zilustrować każdy materiał prasowy dobrze wybranych zdjęciem. Wie, jak współpracować z fotografami w celu zamówienia, edycji i publikacji zdjęć. S3_U05 - Potrafi samodzielnie realizować i projektować artystyczne prace fotograficzne w oparciu o własne twórcze motywacje i aspiracje z zachowaniem otwartości na odmienne sposoby postrzegania twórczej rzeczywistości S3_U06 - Potrafi inicjować, planować i prowadzić działania i projekty artystyczne i komercyjne oraz analizować efekty własnych prac w aspekcie estetycznym społecznym i prawnym
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do S3_K01 - Ma kompetencje do pracy fotoreportera w agencji fotograficznej, redakcji dziennika i magazynu. S3_K02 - podjęcia profesjonalnej pracy w studio fotograficznym, potrafi wykonać montaż zdjęć reklamowych zgodnie z obowiązującymi zasadami, w tym także etycznymi. S3_K03 - skutecznego pozyskiwania materiału zdjęciowego i fotoedycji, zilustrowania każdego materiału prasowego, a także przygotowania tekstu do publikacji, we współpracy w zespole. S3_K04 - Umie selekcjonować i archiwizować fotografie pozyskiwane z różnych źródeł oraz wykorzystywać je do swojej aktywności zawodowej. Umie również samodzielnie przygotować projekt do publikacji drukowanej oraz cyfrowej. S3_K05 - Ma świadomość znaczenia etycznego postępowania w zawodzie i przestrzegania norm społecznych. S3_K06 - Rozwija wiedzę, doskonali umiejętności, aktywnie uczestniczy w szeroko rozumianej działalności zawodowej.
Student po ukończeniu studiów posiada poszerzoną wiedzę: 1) na temat metod i technik badawczych umożliwiających rzetelne zestawianie i analizowanie różnych zjawisk medialnych w ich aspekcie socjologicznym, politologicznym, kulturoznawczym, prawniczym oraz ekonomicznym 2) na temat praw związanych z tworzeniem i przetwarzaniem różnorakich utworów dziennikarskich 3) na temat procesów, zjawisk oraz wydarzeń historycznych, warunkujących określone przemiany w strukturze systemu politycznego Student potrafi: 1) identyfikować najważniejsze problemy struktur społecznych, politycznych, ekonomicznych oraz kulturowych i tłumaczyć zależności zachodzące między wskazanymi podsystemami wspólnoty społecznej 2) charakteryzować określone zjawiska i procesy w perspektywie prognozowania następstw i oczekiwanych zachowań najważniejszych podmiotów systemu medialnego 3) wskazać, wytłumaczyć, a także uwzględniać w swoim działaniu normy i zasady etycznego uczestniczenia, współtworzenia oraz zarządzania relacjami między poszczególnymi jednostkami, grupami i instytucjami w charakterze dziennikarza, marketera, specjalisty od public relations, czy też medioznawczy. 4) łączyć fakty, zestawiać dane i tłumaczyć proces w ramach samodzielnie przygotowanych wystąpień publicznych oraz raportów podsumowujących aktywność w danym zakresie Student po ukończeniu studiów: 1) rozumie specyfikę, efemeryczność oraz labilność z mediatyzowanych relacji, zachodzących między różnymi podmiotami systemów medialnych i dostrzega celowość nieustannego aktualizowania zdobywanych informacji i wyrabianych opinii. 2) Jest w stanie odgrywać rolę lidera w grupach zadaniowych dedykowanych do różnorodnych projektów o charakterze medioznawczym. Dostrzega niejednoznaczności, ryzyka uogólnień oraz błędy nadmiernej szczegółowości w identyfikowania, opisywania i wreszcie analizowaniu różnych procesów i zjawisk, zachodzących w zmediatyzowanej rzeczywistości zastanych struktur społecznych, politycznych i ekonomicznych, dlatego zdobywaną wiedzę poddaje nieustannej weryfikacji oraz hierarchizacji w ramach tworzonych struktur poznawczych.