Chemia, stacjonarne, drugiego stopnia (w języku angielskim) (S2-CH-ANG) | |
Drugiego stopnia Stacjonarne, 2-letnie Język: angielski | Spis treści: Opis ogólnyStudia prowadzone są w języku angielskim.
Studia II stopnia na kierunku Chemia w formie anglojęzycznej odbywają się w ramach sześciu specjalizacji: fizykochemii nowych materiałów, chemii teoretycznej, syntezy organicznej, technologii chemicznej, bioanalityki i analityki środowiska i krystalografii. Po pierwszym semestrze studenci powinni wybrać specjalizację. Opiekun danej dziedziny przedstawia możliwości wykonywania prac magisterskich oraz ich promotorów. Promotor ustala z każdym studentem indywidualny program studiów w zakresie wybieranych przedmiotów. Podczas studiów II stopnia student musi odbyć nie mniej niż 1000 godzin zajęć i uzyskać 120 ECTS. Absolwent studiów II stopnia kierunku Chemia:
Absolwent ma możliwość podjęcia dalszego kształcenia na studiach doktoranckich w kraju lub za granicą. Absolwent zainteresowany pracą zawodową może starać się o zatrudnienie w laboratoriach przemysłowych i badawczych o profilach chemicznych lub pokrewnych, w wydawnictwach naukowych itp. |
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
I) 8 najważniejszych efektów kształcenia
1) Ma rozszerzoną wiedzę o miejscu chemii w systemie nauk ścisłych i przyrodniczych oraz o jej znaczenia dla rozwoju ludzkości.
2) Zna i rozumie oraz potrafi samodzielnie wytłumaczyć matematyczny opis podstawowych zjawisk i procesów chemicznych.
3) Potrafi zastosować odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze w ramach danej specjalności chemicznej, konieczne dla wyjaśnienia postawionego problemu.
4) Potrafi w sposób krytyczny ocenić wyniki przeprowadzonych samodzielnie doświadczeń w ramach swojej specjalności chemicznej, a także przedyskutować niepewność pomiarów.
5) Posiada zaawansowaną wiedzę i umiejętności pozwalające na korzystanie z literatury fachowej, baz danych oraz innych źródeł informacji, oraz umiejętność oceny rzetelności pozyskanych informacji.
6) Potrafi przedstawić wyniki badań własnych w postaci samodzielnie przygotowanego opracowania pisemnego (referatu, rozprawy) zawierającego opis i uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, wyniki, oraz przeprowadzić dyskusję ich znaczenia na tle innych podobnych badań.
7) Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania.
8) Potrafi formułować opinie dotyczące kwestii zawodowych oraz argumentować na ich rzecz zarówno w środowisku specjalistów, jak i niespecjalistów języku polskim oraz obcym.
II) Wymiar studiów w punktach ECTS: 120, liczba semestrów: 4.
III) Odniesienie do standardu kształcenie nauczycieli - nie dotyczy.
IV) Liczba punktów ECTS przypadająca na zajęcia z zakresu nauk podstawowych: 49 ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym (w tym laboratoria, ćwiczenia rachunkowe i zajęcia projektowe): 68 ECTS; zajęcia modułowe do wyboru: 112,5 ECTS.
V) Informacja o praktykach - zainteresowane osoby mogą odbyć 150 godzinne praktyki pedagogiczne (za 6 ECTS).
W przypadku zaliczenia przez studenta praktyk, uzyskuje on następującą kompetencje:
a) Posiada umiejętność prowadzenia lekcji chemii w gimnazjum i liceum.