BA Seminar: Contemporary Topics on Culture and Politics 4219-ZS036
Głównym celem tego kursu jest umożliwienie studentom kontynuowania procesu badawczego, który rozpoczął się w poprzednim semestrze. Pod koniec semestru oczekuje się, że student/ka przedstawi ostateczny draft pracy licencjackiej (BA thesis).
Praca licencjacka to projekt akademicki prowadzony przez studentów samodzielnie. W ramach tego projektu, studenci eksplorują zagadnienia, tematy, wydarzenia i procesy z szeroko pojętego obszaru amerykanistyki.
Rozwój tego projektu powinien być zgodny z wytycznymi badawczymi poszczególnych dyscyplin akademickich, takich jak: socjologia, nauki polityczne, historia, antropologia czy prawo. W ten sposób, praca licencjacka będzie mogła zostać opracowana zgodnie z daną metodologią badawczą.
W trakcie tego kursu, studenci korzystają z danych, metodologii i ram koncepcyjnych do identyfikowania, badania, analizy i interpretacji faktów, zjawisk i procesów związanych z amerykanistyką. Analiza danych będzie opierać się na technikach takich jak: wywiady, ankiety, obserwacje etnograficzne (praca terenowa), analiza tekstów, analiza dokumentów, analiza wizualna, analiza polityki publicznej czy analiza online.
Pod koniec semestru, aby zostać zatwierdzona, praca licencjacka musi zawierać następujące elementy: problem badawczy, tezę, powody wyboru tematu, cel i zakres pracy, podstawowe metody badawcze, spis treści i bibliografię.
Praca licencjacka musi być napisana w stylu akademickim. Długość pracy wynosi około 25 stron lub co najmniej 7500 słów; powinna odnosić się do nie mniej niż dziesięciu źródeł akademickich, a przypisy i bibliografia powinny być zgodne z zasadami Chicago Manual of Style.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Po ukończeniu tego kursu, student/ka:
• rozumie kluczowe koncepcje i teorie dotyczące danych tematów
• rozpoznaje istotne zagadnienia w zakresie studiów
• identyfikuje historyczne i współczesne problemy związane z tematami seminarium
UMIEJĘTNOŚCI
Po ukończeniu tego kursu, student/ka:
• umie wykorzystać teorie i koncepcje do wyjaśniania problemów dotyczących tematu seminarium
• formułuje argumenty
• wyciąga wnioski i formułuje krótkie podsumowania
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Po ukończeniu tego kursu, student/ka:
• umie sformułować własne zdanie na temat współczesnych kwestii
• rozumie znaczenie relacji międzykulturowych i współpracy w rozwiązywaniu problemów społecznych
• poszerza swoją wiedzę na temat Stanów Zjednoczonych
Kryteria oceniania
Głównym warunkiem zaliczenia kursu jest napisanie pracy licencjackiej o długości nie mniejszej niż 25 stron (minimum 7500 słów) do końca semestru. Zarówno proces opracowania (badania, przegląd literatury i redakcja), jak i kształt ostatecznego manuskryptu będą poddane ocenie. Oczekuje się, że studenci będą stopniowo składać poszczególne części tekstu, co będzie dowodem trwającej pracy. Studenci będą pracować pod nadzorem instruktora przez cały semestr.
Literatura
Teksty kluczowe:
Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. 1995. The craft of research. Chicago: University of Chicago Press.
Knopf, Jeffrey W. “Doing a Literature Review.” PS: Political Science & Politics 39, no. 1 (2006): 127–32. doi:10.1017/S1049096506060264. Patil, Shridhar. 2020. Research Methodology in Social Sciences. New Delhi: NIPA
Źródła dodatkowe:
Sage Research Methods. 2022. Project Planner. Research Stages. Sage Publishing. Available at: https://methods.sagepub.com/project- planner
Redman, Peter and Maples, Wendy. 2020. Good Essay Writing: A Social Science Guide. Sage Publishing. Available at: https:// study.sagepub.com/redmanandmaples5/student-resources/chapter-10/referencing-dos-and-don%E2%80%99ts
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: