- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Curso de español académico (Język hiszpański dla celów akademickich) 4219-ZP006-OG
Pisanie akademickie to proces związany z badaniami i / lub rozwojem zawodowym. Dla naukowców zainteresowanych rozwijaniem kariery w tym języku istotne jest poznanie i zrozumienie wymagań z tym związanych w celu osiągnięcia publikacji naukowych (czasopisma, książki, blogi) lub dostarczenie prezentacji na kongresach i wyspecjalizowanych forach posiadających wymagania specyficzne dla tego specjalistycznego działania.
W ten sposób niniejszy kurs uznaje pisanie za proces, który jest łatwiej przejść gdy zasady których oczekuje akademicki odbiorca są przekazane w sposób jasny i są dobrze zrozumiane .
Celem kursu jest zapoznanie studenta z różnymi zasobami i technikami odpowiedniego pisania akademickiego w języku hiszpańskim.
W trakcie zajęć studenci przyjrzą się zagadnieniom takim jak przejrzystość w przedstawianiu argumentów i danych, a zatem w ten sposób rozwiązane zostaną problemy z pisaniem takie jak brak jasności, przejrzystości, czy częste powtórzenia. Uczestnicy kursu omówią również stosowanie przymiotników i minimalizowanie wykorzystania strony biernej oraz faworyzowanie krótkich zdań i zwięzłych akapitów. Kurs rozpoczyna się od przeglądu wstępnych kroków, które należy podjąć, aby napisać tekst akademicki w języku hiszpańskim, następnie kontynuuje przegląd tematów takich jak struktura tekstu akademickiego, struktura argumentów i akapitów, a także stosowanie łączników. Jest to okazja do zapoznania się z niezbędnymi w pisaniu akademickim zagadnieniami ortografii i gramatyki. Kurs obejmuje również pisanie abstraktów i dobór słów kluczowych oraz pisanie odniesień bibliograficznych; uczestnicy będą mogli proponować i rozwijać własne zagadnienia badawcze oraz wykonywać akademickie ćwiczenia pisemne.
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Efekty kształcenia
Wiedza
- Po ukończeniu kursu student:
- Ma świadomość standardów i zasad piśmiennictwa akademickiego w języku hiszpańskim.
- Potrafi zastanowić się nad podstawowymi metodami stosowanymi w badaniach naukowych
- wykazuje umiejętność krytycznego myślenia i argumentowania na piśmie
Umiejętności
- Po ukończeniu kursu student:
- Potrafi formułować argumenty w języku hiszpańskim.
- Potrafi stworzyć własny tekst akademicki w języku gotowym do profesjonalnej recenzji.
- Pokazuje znajomość formułowania tekstów naukowych: pytania badawcze, hipotezę i krytyczne recenzje literatury naukowej.
- Analizuje i omawia prace naukowe innych, krytycznie analizując zarówno siłę, jak i słabość argumentów akademickich.
Kompetencje
- Po ukończeniu kursu student:
- będzie mógł sformułować swoją własną opinię na temat przedmiotów akademickich.
- będzie w stanie zrozumieć znaczenie pisania akademickiego
- Posiada uprawnienia do pisania tekstów w języku hiszpańskim zgodnie z normami akademickimi
- Jest przygotowany do kontynuowania publikacji tekstów fachowych i akademickich
- Przestrzega zasad dotyczących akademickiego stylu pisania w języku hiszpańskim.
- Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia pisania akademickiego.
Kryteria oceniania
Eseje są składane w języku hiszpańskim
Pierwszy esej: 1000 słów (20%)
Drugi esej: 1500 słów (30%)
Trzeci esej: 1500 słów (50%)
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa
Literatura
Becker, H. (1984). Manual de escritura para científicos sociales. Buenos Aires: Siglo XXI Editores.
Castelló, Montserrat, Mateos, Mar, Castells, Núria, Iñesta, Anna, Cuevas, Isabel, Solé, Isabel, 2012. Academic Writing Practices in Spanish Universities. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 10. Disponible en: www.redalyc.org/articulo.oa?id=293123547003
Gardella, Mariana y Jakubecki, Natalia. 2014. Taller de apoyo a la escritura académica. UBA, Buenos Aires, Argentina.
Navarro, F. (2014). Manual de escritura para carrera de humanidades. Buenos Aires: Editorial FILO-UBA.
Regueiro Rodriguez, Luisa; Sáez Rivera, Daniel. 2018. Guía práctica para la elaboración de textos académicos. Arco, Madrid, España.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: