- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Anti-Americanism in Contemporary World (Antyamerykanizm we współczesnym świecie) 4219-SF035-OG
Kurs poświęcony jest przejawom antyamerykanizmu we współczesnym świecie. Poszukiwać będziemy przyczyn tego zjawiska w bieżącej amerykańskiej polityce, w stosunku Ameryki do świata, w amerykańskiej kulturze jako takiej a także w niespełnionych nadziejach jakie sama Ameryka budzi w innych społeczeństwach. Szukając najlepszego opisu dla zjawiska antyamerykanizmu zastanowimy się nad amerykańską soft power i jej możliwościami łagodzenia lub zaostrzania krytyki pod adresem Ameryki. Zaglądać będziemy w wiele zakątków świata (Bliski Wschód, Azja, Europa Zachodnia, Rosja, Ameryka Łacińska) w poszukiwaniu różnorodnych przyczyn i konsekwencji antyamerykanizmu. Oczywiście nie pominiemy też Polski. Zaczniemy jednak od zdefiniowania tego czym jest Ameryka i Amerykanizm dla współczesności.
studenci stworza scenariusze działań w dziedzinie dylomacji publicznej wystepujac w roli doradcow prezydenckich
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student:
1. WIEDZA: studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu analizy międzykulturowej; zrozumieją rolę wartości w amerykańskiej kulturze; rozpoznają złożone relacje między polityką a kulturą; dostrzegą dynamikę zmian w amerykańskiej roli w świecie; odróżnią między podstawowymi typami antyamerykanizmu; zastosują teorie kulturowe do analizy stosunków międzynarodowych;
2. UMIEJĘTNOŚCI: studenci nauczą się odczytywać teksty kulturowe; będą prawidłowo posługiwać się aparatem pojęciowym; opracują samodzielnie wyniki badań opinii publicznej; zaprezentują te wyniki publicznie; rozpoznają zależności między krytycznymi analizami powstającymi w odmiennych kontekstach kulturowych; dokonają syntetyzujących podsumować w oparciu o porównawczą analizę tekstów;
3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student rozumie wagę normatywnych elementów w polityce; wzmocni swoją wrażliwość na role różnic kulturowych; spojrzy krytycznie na Amerykę co nauczy go wrażliwości na odmienne poglądy; nauczy się pracować w grupie i osiągać kompromis; nauczy się publicznych wypowiedzi; weźmie udział w publicznym sporze.
Kryteria oceniania
Praca semestralna (50%); prezentacja lub badanie terenowe. prezentacja i badanie mogą miec charakter grupowy (30%); dyskusje w klasie (20%)
Przez badanie terenowe rozumiem przygotowanie ankiety do wywiadow z osobami spoza Uniwersytetu celem zbadania postaw lub potencjalu do zajmowania postaw, ktore moga byc zaliczone do "anty-Amerykańskich". badanie terenowe może stanowić jeden z elementów pisania pracy semestralnej.
Literatura
Katznelson and Keohane, Anti-Americanism
Leroy Dorsey, We are all Americans, Alabama
Paul Hollander, Understanding Anti-Americanism
Michael Kazin, Joseph McCartin, Americanism, North Carolina
Alexander Ross, Kirstin Ross, Anti-Americanism, New York University
Alexander Stephen, Americanization of Europe, Berghahn Books
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: