Nauczanie języka wspomagane komputerem 4103-2M3S-NJWK
Program jest przewidziany do realizacji w trakcie jednego semestru. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do wykorzystywania technologii informacyjnych w nauczaniu języka niemieckiego. Program zakłada opanowanie umiejętności w zakresie metodyki nauczania na odległość, korzystania z zasobów internetowych i obsługi platformy e-learningowej. Studenci zakładają i obsługują konta na platformie Moodle, tworzą proste materiały dydaktyczne z wykorzystaniem programów biurowych, korzystają ze źródeł i aplikacji internetowych, tworzą prezentacje i materiały interaktywne przydatne podczas przygotowania kursu na językowego platformie e-learningowej.
Zakres tematów:
-mówienie,
-pisanie,
-czytanie,
-słuchanie,
-kompetencja leksykalna,
-kompetencja gramatyczna,
-kompetencja fonologiczna,
-interakcja pisemna,
-interakcja ustna,
-mediacja językowe,
-kompetencja międzykulturowa.
Nakład pracy studenta:
30 godzin pracy w laboratorium,
15 godzin pracy własnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
K_W05 ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych z wykorzystaniem technologii informacyjnych
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem technologii informacyjnych
K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z nowoczesnych technologii (ICT)
K_U03 samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych, wykorzystując technologie informacyjne i komunikacyjne
K_U22 potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w nauce języka obcego z wykorzystaniem technlogii informacyjnych, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie
K_K13 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje cyfrowe materiały dydaktyczne
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 60% punktów za przygotowanie autorskich materiałów dydaktycznych umieszczanych na platformie oraz za zadania wykonywane w ramach zajęć stacjonarnych.
Kryteria oceny końcowej:
Poniżej 60 - 2,0
60-68 - 3,0
69-78 - 3,5
79-88 - 4,0
89-96 – 4,5
Powyżej 97 – 5,0
Ocenie podlegają:
-przygotowanie autorskich materiałów dydaktycznych,
-aktywny udział w zajęciach, w tym prezentacja przygotowanych materiałów.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Dudeney,G. i Hockly, N. 2007. How to Teach English with Technology. Harlow: Pearson.
Gertsch, F. 2007. Das Moodle 1.8 Praxisbuch. München: Addison-Wesley
Hiller, P. 2007. Design und Programmierung in Second Life. Poing: Franzis
Kirchhoff, P. 2008. Blended Learning im Fachfremdsprachenunterricht. München: Langenscheidt
Rice, W. H. 2010. Tworzenie serwisów e-learnigowych z Moodle 1.9. Gliwice: Helion
Rösler, D. 2007. E-Learning Fremdsprachen – eine kritische Einführung. Tübingen: Stauffenburg
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: