PNJF-B-rozumienie ze słuchu 4102-4M1S-PNJF-RS
Tematyka zajęć
1. rozgrzewka językowa
2. przypomnienie reguł gramatycznych pojawiających się w dyktandzie, które studenci mają przygotować na następne zajęcia lub ćwiczenia leksykalno-ortograficzne (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu)
3. omówienie błędów w sprawdzonym dyktandzie lub ćwiczenia leksykalno-ortograficzne (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu)
4. dyktando (czasami studenci sprawdzają prace kolegów) lub kartkówka ze słówek (w zależności od prowadzącego zajęcia w danym cyklu)
5. wprowadzenie i ćwiczenia do nagrań audio sprawdzające zrozumienie całościowe i szczegółowe (odpowiedzi na pytania, test wielokrotnego wyboru, robienie notatek, rozmowa w parach sprawdzająca zrozumienie nagrania, krótka dyskusja w grupach na temat poruszony w nagraniu, krótka wypowiedź ustna prezentująca stanowisko grupy na temat poruszonego problemu, praca z transkrypcją nagrania)
W zależności od cyklu, zajęcia mogą być bardziej nakierowane na ćwiczenia leksykalne w oparciu o słownictwo z nagrań, a mniej na ćwiczenia typowo ortograficzne jak np. dyktando.
- sprawdzian zaliczeniowy i dyktando (lub test leksykalny)
Nakład pracy studenta
ECTS 1pkt=30h przyznawane jak poniżej:
- godziny kontaktowe = 0,75 (25h)
- praca własna na platformie = 0,25 (5h) - uzależnione od cyklu i od prowadzącego zajęcia
PNJF RS jest jedną z części składowych bloku przedmiotowego PNJF.
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
Wiedza
• ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i wypowiedź ustna (K_W01)
• zna terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych w nagraniach (K_W03)
Umiejętności
• potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w wysłuchanym nagraniu i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi ustnej (K_U01)
• umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencjami: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_U02)
• posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi ustnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w wysłuchanym nagraniu (K_U12)
Kompetencje społeczne
• rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01)
• potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)
• potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: rozumienie ze słuchu i krótka wypowiedź ustna (K_K03
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach, powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać
b) końcowe zaliczenie pisemne:
- dyktando lub test leksykalny uwzględniający poprawność ortograficzną (w zależności od cyklu)
- test do uzupełnienia na podstawie wysłuchanego materiału audio
Obie prace muszą być zaliczone (test minimum 60% pkt, dyktando – nie więcej niż 10 błędów/test leksykalny 60%pkt)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Beaudet D., 1996, Réussir le DELF B2, Entrainement à la compréhension orale, Paris; Hatier/Didier
2. Chevalier-Wixler D., et alli, 2007, Réussir le Dalf Niveau C1 et C2, Paris : Didier
3. Dupoux, B., et alli, 2006, Réussir le Delf, Niveau B2, Paris : Didier
4. Girardet J., 1993, Le Nouveau Sans Frontières 4, Paris ; Clé International, (nagrania)
5. Girardet J., 1999, Panorama 4, Paris : Clé International, (nagrania)
6. Lescure R., et alli, 2007, Dalf C1/C2, 250 activités, Paris : Clé International
7. Parizet M-L., 2013, ABC DELF B2, Paris: Clé International
8. Roesch R., Rolle-Harold R., 2009, Ecouter et comprendre. La France au quotidien, Grenoble : PUG
9. Roesch R., Rolle-Harold, 2005, Cinq sur Cinq, Grenoble : PUG
Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde i do podręczników
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: