Gramatyka praktyczna-2 4102-3M1S-GP2
Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć.
Tematyka zajęć
*1. Substantif et adjectif qualificatif
2. Subjonctif
3. Propositions complétives „que”
4. Expression du but
5. Expression de la concession/opposition
6. Pronoms relatifs
7. Discours indirect
Tematy oznaczone gwiazdką przeznaczone są do pracy własnej z kluczem, po uprzednim omówieniu zagadnienia na zajęciach. W wyznaczonym terminie, studenci oddają kartki z wykonanymi ćwiczeniami.
Nakład pracy studenta:
ECTS 2 (= 60 godzin) przyznawane jak poniżej:
- godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 1 ECTS (30h)
- przygotowanie do zajęć, aktywny udział w zajęciach =
0,5 ECTS (15h)
- przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie = 0,5 ECTS (15h)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
Wiedza
- ma uporządkowaną wiedzę podstawową, obejmującą wybrane obszary z zakresu gramatyki języka francuskiego (K_W02)
- zna podstawową terminologię z wybranego zakresu gramatyki, właściwego dla nauczania języka francuskiego (K_W03)
Umiejętności
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w zakresie znajomości i stosowania reguł gramatycznych (K_U01)
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z uczeniem się gramatyki języka francuskiego (K_U02)
- posiada podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na planowanie i realizację zadań związanych z uczeniem się gramatyki języka francuskiego (K_U04)
Kompetencje społeczne
- rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych (poprawność gramatyczna) przez całe życie (K_K01)
- potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach ; powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać
b) kartkówki po 2 tematach. Pozytywna ocena min. 60% pkt
c) warunek konieczny: oddanie ćwiczeń z tematów przeznaczonych do pracy w domu
d) jeśli wszystkie kartkówki są zaliczone (= ocena pozytywna), zaliczenie końcowe: średnia z uzyskanych ocen
lub
test końcowy z całości materiału – min. 60% pkt
e) przynoszenie przez studenta na zajęcia wydrukowanych materiałów udostępnionych na platformie
Literatura
1. Akyüz, A., et alli, 2015, Grammaire du français A1 - B1, Paris : Hachette FLE
2. Beaulieu, Ch., 2007, Exercices de grammaire B1, Je pratique, Paris : Didier
3. Delatour Y, et alli, 2005, Les 500 exercices de grammaire B1, Paris : Hachette FLE
4. De Salin G-D., Santomauro A., 2008, Cour de grammaire française. Activités niveau 1 et 2, Paris : Didier
5. Glaud L., et alli, 2015, Grammaire essentielle du français, 100% FLE B1, Paris : Didier
6. Delatour Y, et alli, 2007, Les 500 exercices de grammaire B2, Paris : Hachette FLE
7. Przestaszewski, L., Rudawska, J., 2005, Gramatyka języka francuskiego dla wszystkich, Warszawa: Exlibris.
8. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: