PNJF-A-słuchanie i komunikacja 4102-2M1S-PNJF-SK
Semestr letni
Dobór nagrań uwzględnia aktualne wydarzenia we Francji, Polsce i na świecie, a także zainteresowania studentów.
Zajęcia odbywają się według tego samego schematu
- rozgrzewka językowa (prowadzona przez wykładowcę lub studenta)
- zaprezentowanie informacji usłyszanych w radio w ramach wykonania zadania domowego
- sprawdzenie dodatkowych zadań domowych
- ćwiczenia wprowadzające do pracy z nagraniem
- wysłuchanie nagrania
- wspólne sprawdzenie rozumienia
- praca w grupach przy redakcji planu zawierającego główne treści nagrania
- praca w parach- przedstawienie koledze głównych treści nagrania
- przedstawienie przed grupą przećwiczonej wersji wypowiedzi
- dyskusja wszystkich studentów na temat informacji zawartych w nagraniu
- dodatkowe ćwiczenia słownikowe
- co trzecie zajęcia dyktando z transkrypcji omawianych nagrań
- omówienie dyktanda
- zadanie pracy samodzielnej do domu - słuchanie aktualności radiowych i telewizyjnych, wyszukiwanie i przygotowanie do prezentacji ustnej na kolejnych zajęciach artykułów prasowych rozwijających treści przedstawione w nagraniach
- sprawdzian zaliczeniowy
30 godzin ćwiczeń kończy się zaliczeniem na ocenę i uzyskaniem 2,5 pkt ECTS.
1 ECTS - godziny kontaktowe
1 ECTS- zaliczenie na 60% wszystkich testów i zaliczęń ustnych
0,5 ECTS - systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
WIEDZA
1. ma uporządkowaną wiedzę na temat strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu sprawności rozumienia ze słuchu i wypowiedzi ustnej (K_W01)
2. zna słownictwo i terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03)
UMIEJĘTNOŚCI
1. rozumie krótkie nagrania audio (do 2 min) o charakterze autentycznym, o różnorodnej tematyce i różnej formie: serwisy informacyjne, wywiady, recenzje filmów, książek, spektakli, debaty, piosenki (K_U01)
2. rozpoznaje formy języka potocznego mówionego i odróżnia je od form używanych w języku pisanym (K_U01)
3. rozpoznaje najważniejsze informacje i organizuje je w formie planu, na podstawie którego przedstawia ustnie główne treści nagrania (K_U01)
4. rozwija ustnie poruszane w nagraniu treści, potrafi się do nich ustosunkować w wypowiedzi ustnej (K_U09)
5. potrafi zrelacjonować w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej różne punkty widzenia na dany temat (K_U12)
6. analizuje napisany przez siebie tekst (dyktando z transkrypcji nagrania), rozpoznaje błędy i poprawia je (K_U11).
7. potrafi samodzielnie doskonalić swoje umiejętności z zakresu słuchania nagrań w języku obcym i wypowiedzi ustnej na temat usłyszanych informacji) (K_U08)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1.potrafi współdziałać i pracować w grupie w trakcie przygotowywania wypowiedzi ustnej na zajęciach (K_K02)
2.potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań domowych (K_K03)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach (student ma prawo do czterech nieobecności w semestrze. Zajęcia nie będą zaliczone jeśli student przekroczy limit nieobecności. W takim wypadku student będzie musiał powtarzać przedmiot )
b) punktualne przychodzenie na zajęcia ( czwarte i kolejne spóźnienia traktowane są jak nieobecność)
c) zaliczenie trzech dyktand pisanych na zajęciach w ciągu semestru (zalicza 5,5 pkt na 10 punktów) i zaliczenie dwóch testów ze słownictwa z omawianych na zajęciach nagrań ( zalicza 60 % punktów) .
d) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych
e) końcowe zaliczenie pisemne:
- dyktando (zalicza 5,5 pkt na 10)
- test ze znajomości kluczowego słownictwa zawartego w prezentowanych na zajęciach nagraniach (zalicza 60%)
- test na rozumienie ze słuchu po trzykrotnym wysłuchaniu nagrania (zalicza 15 pkt na 25 punktów)
f) końcowe zaliczenie ustne polegające na przedstawieniu krótkiej wypowiedzi ustnej na jeden z tematów z nagrań omawianych na zajęciach (zalicza 15 punktów na 25)
Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot.
Student ma prawo poprawiać niezliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000
2. Berthet A., Hugot C., Sampsonis B., Alter Ego 2. Méthode de français, Hachette, Paris 2006
3. Berthet A., Daill E., Hugot C., Kizirian V., Sampsonis B., Waendendries M, Alter ego plus 2, Hachette, Paris 2012
3. Dollez C., Pons S., Alter Ego 3, Méthode de français, Hachette, Paris 2006
4. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode français. Niveau B2 du CECR, ,Didier, Paris, 206
5. Miquel C., Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices, CLE International, 1999
6. Parizet M.-L, Grandet E., Corsain M., Activités pour le Cadre Européan Commun de Référence, niveau B1, CLE International 2006
7. Pécheur J., Constanzo E., Molinié M., Campus 3. Méthode de français, CLE International, Paris, 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: