Gramatyka praktyczna-1 4102-2M1S-GP1
Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć.
Tematyka zajęć
* 1. Adjectifs possessifs et démonstratifs
2. Emploi des aricles
3. Conditionnel
4. Expression de la conditio
5. Pronoms personnels
6. Accord du participe passé
Tematy oznaczone gwiazdką przeznaczone są do pracy własnej z kluczem, po uprzednim omówieniu zagadnienia na zajęciach. W wyznaczonym terminie, studenci oddają kartki z wykonanymi ćwiczeniami.
Nakład pracy studenta:
ECTS 2 (= 60 godzin) przyznawane jak poniżej:
- godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 1 ECTS (30h)
- przygotowanie do zajęć, aktywny udział w zajęciach =
0,5 ECTS (15h)
- przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie = 0,5 ECTS (15h)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
Wiedza: student zna i rozumie:
- wybrane zagadnienia z dziedziny gramatyki języka francuskiego (K_W02)
- podstawową terminologię z zakresu gramatyki języka francuskiego (K_W03)
Umiejętności: student potrafi:
- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w zakresie znajomości i stosowania reguł gramatycznych (K_U01)
- wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem wymowy języka francuskiego (K_U24)
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z uczeniem się i nauczaniem poprawnej wymowy języka francuskiego z różnych źródeł (K_U26)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
- uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych w zakresie gramatyki języka francuskiego przez całe życie (K_K01)
- odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie zadania w zakresie nauczania gramatyki języka francuskiego (K_07)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach ; powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać
b) kartkówki po 2 tematach. Pozytywna ocena min. 60% pkt
c) warunek konieczny: oddanie ćwiczeń z tematów przeznaczonych do pracy w domu
d) jeśli wszystkie kartkówki są zaliczone (= ocena pozytywna), zaliczenie końcowe: średnia z uzyskanych ocen lub test końcowy z całości materiału – min. 60% pkt
e) przynoszenie przez studenta na zajęcia wydrukowanych materiałów udostępnionych na platformie
Kryteria oceny (przeliczane na 20 pkt)
12 – 13 pkt: dostateczny
14 : dostateczny plus
15 – 16: dobry
17: dobry plus
18 – 19 bardzo dobry
20: bardzo dobry plus
Literatura
1. Akyüz, A., et alli, 2015, Grammaire du français A1 - B1, Paris : Hachette FLE
2. Beaulieu, Ch., 2007, Exercices de grammaire B1, Je pratique, Paris : Didier
3. Delatour Y, et alli, 2005, Les 500 exercices de grammaire B1, Paris : Hachette FLE
4. De Salin G-D., Santomauro A., 2008, Cour de grammaire française. Activités niveau 1 et 2, Paris : Didier
5. Glaud L., et alli, 2015, Grammaire essentielle du français, 100% FLE B1, Paris : Didier
6. Delatour Y, et alli, 2007, Les 500 exercices de grammaire B2, Paris : Hachette FLE
7. Przestaszewski, L., Rudawska, J., 2005, Gramatyka języka francuskiego dla wszystkich, Warszawa: Exlibris.
8. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: