Język angielski - poziom bardzo zaawansowany 4101-ANGOC2
Po kursie na tym poziomie student rozumie szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio. Potrafi się wypowiadać płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania. Skutecznie i swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe, dotyczące złożonych problemów wypowiedzi ustne i pisemne, sprawnie i właściwie posługując się regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami, wskaźnikami zespolenia tekstu. uczestniczy czynnie i spontanicznie w rozmowach, dyskusjach i wykładach prowadzonych przez rodzimych oraz innych użytkowników języka, rozwiązuje nieliczne problemy językowe samodzielnie, korzystając ze słowników lub dopytując o szczegóły rozmówcę. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia, sformułować opinie i plany. Umie opowiedzieć dłuższą historię oraz zrelacjonować treść filmu lub książki, albo opisać swoje reakcje. Potrafi napisać dłuższy zwarty, formalny lub nieformalny tekst na wiele różnych tematów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student:
[W zakresie wiedzy]
W01 Zna zaawansowane struktury gramatyczno-leksykalne, umożliwiające płynną komunikację z użytkownikiem języka w sposób zbliżony do naturalnego. H1P_W01 K_W01
W02 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych K_W23 S1A_W07
[W zakresie umiejętności]
U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów H1P_U01 K_U01
U02 przygotowuje dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne K_U11 H1P_U12 K_U12 H1P_U13
U03 posiada umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego na poziomie C2 ESOKJ K_U27 H1P_U14
[W zakresie kompetencji społecznych]
K01 potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę K_K07 H1A K01
H1AK04 S1A_K02
Kryteria oceniania
Zajęcia rozwijają cztery podstawowe umiejętności: czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie. Stosowane metody kładą główny nacisk na działania przygotowujące studentów do komunikacji w sytuacjach związanych ze studiami i przyszłą pracą zawodową. Studenci otrzymują zadania do rozwiązania, które opracowują w grupach o różnej liczebności lub indywidualnie.
Metody praktyczne: opis, instrukcja, praca z czytanką, tekstem słuchanym, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, konwersacje, dyskusja, opis, gry, scenki sytuacyjne.
Kryteria zaliczenia.
Odpowiedź ustna ( prezentacja, odgrywanie ról, udział w dyskusji), wypowiedź pisemna ( list, esej, streszczenie), testy dydaktyczne ( prawda/fałsz, wybór jednokrotny i wielokrotny, uzupełnienie luk, podawanie właściwych zwrotów – funkcje językowe)
Metoda oceny kompetencji społecznych: rozmowa z wykładowcą i studentami, obserwacja przez wykładowcę, samoocena.
Obowiązująca skala ocen:
60-70% 3.0 dostateczny
71-76% 3,5 dostateczny plus
77 -86% 4,o dobry
87-92% 4.5 dobry plus
93-98% 5.0 bardzo dobry
99-100% 5! celujący
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest:
1. Obecność na zajęciach ( w semestrze dopuszcza się dwie nieobecności)
2. Uzyskanie pozytywnych ocen z odpowiedzi ustnych, testów i wypowiedzi pisemnych.
Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie nauki. Każdy prowadzący zajęcia może dodatkowo wprowadzić obowiązek testu zaliczeniowego z całości materiału.
W semestrze zimowym zajęcia będą prowadzone zdalnie na platformie CKC, Google Meet lub Zoom, zgodnie z informacją podaną przez prowadzącego.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
podręczniki do nauki języka angielskiego na poziomie C2 do wyboru przez lektora
słowniki języka angielskiego
literatura uzupełniająca do wyboru przez lektora
materiały przygotowane przez lektora
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: