Praktyczna nauka języka angielskiego 4101-5SPNJA
Umiejętności recepcyjne
• Notowanie ze słuchania
• Rozszerzone umiejętności słuchania
• Czytanie / oglądanie do celów mówienia
• Korzystanie z szerokiego wachlarza zasobów do komentowania współczesnych problemów izospołecznych
• Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C2
• Poszukiwanie źródeł w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media internetowe
• Umiejętność odwoływania się do różnych źródeł nieakademickich (opowiadań / artykułów / filmów online) w celu budowania zaufania w zakresie słownictwa i struktur gramatycznych
Lexis
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Świadomość rejestru nieakademickiego
• Zaawansowane kolokacje
• Nuance i wiele znaczeń
• Biegły poziom subtelności języka
Umiejętności produktywne
• Rozwijanie biegłości w prezentacjach: interpretacja, argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków
• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent
• Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę na temat sposobów rozwijania i aktywizowania zasobów leksykalnych, zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego
K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową w zakresie metod i możliwości wyszukiwania, adaptowania i zastosowania materiałów autentycznych , zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego
K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu struktury, strategii i integracji wypowiedzi, oraz sposobów prowadzenia dyskursu, właściwą dla nauczania języka angielskiego
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
K_U09 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków
K_U10 Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym
K_U11 posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim, i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych żrodeł
K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych żrodeł
K_U18 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauczania i wychowania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów
K_U19 potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi działalności wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej
Kryteria oceniania
Ocena w semestrach 5-6 opiera się na następujących zasadach:
- Składki na frekwencję i salę lekcyjną: 30%
- Zarejestrowane zadanie: 40%
- Prowadzenie dziennika czynności słuchowych: 30%
W semestrze 6 powyższa waga pozostaje taka sama, ale zapisane zadanie zostaje zastąpione prezentacją na zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczny
Literatura
Capel Annette and Wendy Sharp, Objective Proficiency, CUP, Cambridge, 2002.
McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007.
McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008.
PBS / BBC Radio 4 podcasts
Teacher’s own materials
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: