Historia literatury brytyjskiej 1 4101-3ZHLBO
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
K_W01 w podstawowym zakresie wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu literatury brytyjskiej zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym (P6S_WG Zakres i głębia)
K_W02 wybrane obszary z zakresu literatury brytyjskiej zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka angielskiego (P6S_WG Zakres i głębia)
K_W03 podstawową terminologię z zakresu literaturoznawstwa i literatury brytyjskiej, właściwą dla nauczania języka angielskiego (P6S_WG Zakres i głębia)
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (P6S_UW Wykorzystywanie wiedzy/ rozwiązywane problemy i wykonywane zadania
K_U16 argumentować merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski (P6S_UK Komunikowanie się/ odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym)
K_U19 przygotować wystąpienia ustne, w języku polskim i języku angielskim, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (P6S_UK Komunikowanie się/ odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO
K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia (P6S_KK Oceny/ krytyczne podejście)
K_K04 odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, różnojęzyczności i wielokulturowości w odniesieniu do grup etnicznych zamieszkujących terytorium Wielkiej Brytanii (P6S_KO Odpowiedzialność / wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego)
K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role (P6S_KR Rola zawodowa/ niezależność i rozwój etosu)
Kryteria oceniania
Studenci są oceniani na podstawie obecności (10%), aktywności w czasie zajęć (30%), minimum 3 prezentacji w czasie każdego semestru (3 x 20%). Wymiennie zamiast prezentacji, obowiązek zaliczenia 2 podsumowujących testów w semestrze (2 x 30%).
Literatura
Abrams, M. H., (ed), The Norton Anthology of English Literature, Vols. 1-2, W. W. Norton & Company, 1993.
Baldick, Ch., The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms, OUP, Oxford, 1991.
Burgess, A, English Literature, Longman, Harlow,1990.
Cuddon, J. A., A Dictionary of Literary Terms, Penguin Books, London & New York, 1982.
Durant, A. & Fabb, N., Literary Studies in Action, Routledge, London & New York, 1990.
Easthope, A., Poetry as Discourse, Routledge, London & New York, 1983.
Ford, D. (ed), The New Pelican Guide to English Literature, Vols 1-9, Penguin Books, London & New York, 1990.
Gower, R., Past into Present: An Anthology of British and American Literature, Longman Harlow, 1990.
Montgomery, M. et al, Ways of Reading: Advanced Reading Skills for Students of English Literature, Routledge, London & New York, 1992.
Mrozowska, H., Adventure for the Reader: Teaching Texts to Students of English Literature, WSiP, Warszawa, 1998.
Pope, R., Textual Intervention: Critical and Creative Strategies for Literary Studies, Routledge, London & New York, 1995.
Toolan, M. J., Narrative: A Critical Linguistic Introduction, Routledge, London & New York, 1991.
Watt, I., The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, Penguin Books, London & New York, 1976.
Zgorzelski, A., Lectures on British Literature: A Historical Survey Course, Parts 1-3, Wydawnictwo Gdańskie, Gdańsk, 1999.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Nauczanie języków obcych - j. angielski, dod. j. francuski, niestacjonarne (zaoczne), I stopnia
- Nauczanie języków obcych, j.angielski, dod. Historia i społeczeństwo, niestacj. (zaoczne), I stopnia
- Nauczanie języków obcych - j. angielski, dod. j. niemiecki, niestacjonarne (zaoczne), I stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: