Nauka języka angielskiego specjalistycznego 1 4100-IMNJASP
Umiejętności receptywne
• Robienie notatek ze słuchania
• Rozszerzone umiejętności słuchania
• Czytanie do celów mówienia/prezentacji
• Korzystanie z multimediów w celu skupienia się na współczesnych problemach w określonych tematach ESP
• Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2
• Poszukiwanie źródeł w świecie ESP: czasopisma, raporty, media internetowe
Lexis
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Zwięzłość
• Zaawansowane kolokacje
• Niuanse i wiele znaczeń
• Negocjacje i dzielenie się władzą
• Język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminologia metodologiczna
Umiejętności produkcyjne
• Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków
• Projekt programu PowerPoint
• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent
• Używanie notatek do dłuższych zadań mówienia / pisania writing
W cyklu 2023Z:
Umiejętności receptywne Lexis Umiejętności produkcyjne |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe | W cyklu 2023Z: języki obce seminaria magisterskie |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student będzie:
umieć krytycznie ocenić artykuł naukowy (K_W01, K_W07, K_U01)
umieć krytycznie ocenić stan badań na dany temat w ESP (K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_K02)
umieć dogłębnie zrozumieć wybrany artykuł (K_W07, K_W08)
potrafić jasno wyrażać swoje opinie, zarówno ustnie, jak i pisemnie (K_U06, K_U08, K_U09)
umieć konstruktywnie dyskutować z własnymi i cudzymi opiniami
umieć napisać recenzję artykułu (K_U06, K_U09)
umieć napisać esej dyskursywny, naukowy (K_U06, K_U08, K_U09)
wzbudzili zaufanie w podejściu i analizie literatury naukowej (K_K01, K_K02)
Kryteria oceniania
Semestr 5
Zaliczenie na ocenę na koniec semestru opiera się na:
Frekwencja i aktywny udział 30pkt
Esej 30 pkt
Krótka prezentacja 40pkt
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace.
Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge.
Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman.
Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies.
Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge.
McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching. Sage.
Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global.
Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley.
IELTS materials (academic profile)
Lecturer’s own materials
W cyklu 2023Z:
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny. Studenci są ograniczeni do JEDNEJ nieobecności w semestrze zimowym 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: