Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 1 4100-IMNJAKA
Celem zajęć w semestrze pierwszym jest doskonalenie umiejętności receptywnych, takich jak aktywne czytanie
i słuchanie, robienie notatek, podsumowywanie oraz interpretowanie specjalistycznych materiałów akademickich (czasopism, raportów, mediów społecznościowych). W obszarze słownictwa skupiają się na opanowaniu rejestru akademickiego, specyficznego słownictwa seminarium, konotacji oraz kolokacji, a także na rozumieniu i interpretacji danych i statystyk. W zakresie kompetencji produktywnych studenci uczą się autoprezentacji, prowadzenia efektywnych prezentacji, projektowania materiałów wizualnych (np. w PowerPoint), a także płynnej wymowy, intonacji i zadawania pytań. Ponadto studenci rozwijają umiejętności prowadzenia debat oraz komunikacji na tematy specjalistyczne z różnorodnymi odbiorcami.
Zakres tematyczny:
Umiejętności receptywne: słuchanie i czytanie
• Robienie notatek
• Umiejętności podsumowujące
• Umiejętności aktywnego słuchania
• Rozszerzone umiejętności czytania
• Język w projektowaniu badań
• Rozwój umiejętności akademickich
• Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe
Słownictwo
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Konotacja i kolokacja
• Słownictwo specyficzne dla seminarium
• Dane i statystyki
Umiejętności produktywne: mówienie
• Autoprezentacja
• Efektywne umiejętności prezentacji
• Projektowanie w programie PowerPoint
• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent
• Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zajęcia realizowane w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS) (nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0365/23-00).
|
W cyklu 2024Z:
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne) SŁOWNICTWO MÓWIENIE (produktywne) |
W cyklu 2025Z:
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne) SŁOWNICTWO MÓWIENIE (produktywne) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe:
Student potrafi:
K_U09 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
K_U11 brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
K_U12 komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców w języku angielskim
Student jest gotów do:
K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Efekty przedmiotowe:
Efekty w kategorii umiejętności. Student potrafi:
- stosować zaawansowane struktury językowe oraz słownictwo specjalistyczne (K_U09)
- przedstawiać i argumentować różne opinie oraz krytycznie oceniając stanowiska innych uczestników (K_U11)
- dostosować sposób przekazu do potrzeb i poziomu wiedzy różnych grup odbiorców (K_U12)
W kategorii kompetencje. Student jest gotów do:
- sformułowania ewaluacji własnych działań i refleksji odnośnie samodoskonalenia i rozwoju kompetencji językowych (K_K01)
Kryteria oceniania
Zasady zaliczenia przedmiotu
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności) oraz terminowe wykonanie wszystkich zadań cząstkowych przewidzianych do realizacji zarówno podczas zajęć stacjonarnych, jak i na platformie e-learningowej Kampus.
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie wyników uzyskanych w ramach przyjętych metod oceniania, zgodnie z podanymi wagami.
Korzystanie z narzędzi AI i technologii wspierających przetwarzanie języka jest dopuszczalne wyłącznie za zgodą prowadzącego i po wcześniejszym zatwierdzeniu zakresu ich zastosowania. Stosowanie takich narzędzi bez zgody prowadzącego i wcześniejszego uzgodnienia będzie traktowane jako naruszenie zasad samodzielności, skutkujące uznaniem pracy za niesamodzielną i oceną niedostateczną.
Formy oceniania (symbole weryfikowanych efektów uczenia się, punktacja, waga w ocenie końcowej):
● prezentacja
(K_U09, K_U12; waga: 30%)
● analiza tekstu akademickiego i jego streszczenie
(K_U09, K_U12; waga: 60%)
● aktywność na zajęciach (K_U09, K_U11; waga: 10%)
Skala ocen:
90% - 100% - 5
85% - 89% - 4,5
75% - 84% - 4
70% - 74% - 3,5
60% - 69% - 3
59% - 31% - 2
30% - 0% - NK
Literatura
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge
Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research -
Second Edition. SAGE
Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge.
Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications.
The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk
Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page
Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books
IELTS materials (academic profile)
Wybrane materiały źródłowe
|
W cyklu 2024Z:
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge. Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications. |
W cyklu 2025Z:
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge. Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: