- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
English through social media - język angielski w praktyce (B2+) 4100-ETSMB2-OG
Opis pełny: Media społecznościowe są nieodzowną częścią współczesnego cyfrowego świata. Zgodnie z najnowszymi badaniami, korzysta z nich blisko połowa populacji świata. Potencjał platform takich jak facebook, twitter czy youtube kryje się w ich interaktywności oraz kreatywności na jaką pozwalają swoim uczestnikom.
Przedmiot “English through social media” wykorzystuje kreatywny potencjał i różnorodność form mediów społecznościowych do ćwiczenia umiejętności wyrażania myśli i przekazywania różnych informacji w języku angielskim.
Na zajęciach synchronicznych wykorzystywane będą takie formy dydaktyczne jak debata, burza mózgów i dyskusja by znaleźć mocne i słabe strony wybranych platform społecznościowych, określić kto stanowi największą grupę użytkowników danej platformy oraz co sprawia, że prezentowane na niej treści są atrakcyjne.
W ramach zajęć asynchronicznych, studenci będą tworzyć treści naśladujące formę bloga i posta na facebooku, filmy i podcasty; a także będą wchodzić ze sobą w interakcje w formie komentarzy.
Celem zajęć, poza rozbudzeniem kreatywności studentów, jest ubogacenie ich słownictwa w języku angielskim w wybranych obszarach oraz rozwijanie ich umiejętności komunikacyjnych,
Literatura:
- Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Upper intermediate, Pearson Education Limited
- Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press
- Materiały własne prowadzącego, w tym artykuły z prasy zagranicznej oraz treści pochodzące z mediów społecznościowych
Metody i kryteria oceniania: Ocena z zajęć będzie obliczana w następujący sposób:
- 10% obecność na zajęciach (dozwolona jest jedna nieobecność)
- 60% tworzone asynchronicznie treści w stylu mediów społecznościowych (na platformie Kampus)
- 30% test końcowy zawierający słownictwo tematyczne (na platformie Kampus)
zakres tematyczny: słownictwo j. angielskiego na poziomie B2 w podanym niżej zakresie
- media społecznościowe
- popkultura
- ochrona środowiska i klimatu
- zwierzęta domowe i dzikie
- gotowanie
- showbiznes
- hobby
Uwagi: Uczestnicy zajęć muszą mieć dostęp do urządzenia z dowolnym oprogramowaniem do edycji wideo. Przykładowe darmowe oprogramowanie: Shotcut (PC/Mac/Linux), Canva (narzędzie internetowe oraz jako aplikacja mobilna Android/iOS), InShot (Android/iOS).
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna:
● współczesne media społecznościowe;
● techniki tworzenia treści (film, podcast, blog, post);
● podstawowe informacje dotyczące praw autorskich i publikowania w internecie treści należących do osób trzecich;
● Słownictwo dotyczące mediów społecznościowych i aplikacji mobilnych;
● Słownictwo dotyczące tematów treści tworzonych przez studentów, m.in. gotowania, klimatu i ochrony środowiska, zwierząt domowych i dzikich, celebrytów i showbiznesu, popkultury, hobby
Student potrafi:
● wyrażać swoje myśli i opinie w języku angielskim na poziomie B2;
● tworzyć treści w języku angielskim na różne platformy społecznościowe;
● wchodzić w interakcje z innymi twórcami treści w języku angielskim;
● dyskutować w języku angielskim na interesujące go tematy;
● wykorzystywać swoje zainteresowania, zalety i cechy osobowości do tworzenia angażujących treści;
● wykorzystywać zasoby internetowe do pogłębiania swojej wiedzy oraz umiejętności językowych.
Kryteria oceniania
Ocena z zajęć będzie obliczana w następujący sposób:
● 10% obecność na zajęciach (dozwolona jest jedna nieobecność)
● 60% tworzone asynchronicznie treści w stylu mediów społecznościowych (na platformie Kampus)
● 30% test końcowy zawierający słownictwo tematyczne (na platformie Kampus)
Literatura
● Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Upper intermediate, Pearson Education Limited
● Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press
● Materiały własne prowadzącego, w tym artykuły z prasy zagranicznej oraz treści pochodzące z mediów społecznościowych
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: