Wykorzystanie tekstu literackiego w nauczaniu języka angielskiego 4100-5SWTLJAO
Konwersatorium jest poświęcone problematyce wykorzystania komponentu literackiego w procesu nauczania języka angielskiego w klasach I-VIII szkoły podstawowej. Zostaną omówione kwestie ogólne, takie ogólny rozwój literatury angielskiej (brytyjskiej) i amerykańskiej oraz znaczenie kształtowania kompetencji literackiej w procesie nauczania języka obcego. Dokładniej zostaną omówione takie tematy epoki literackie w historii literatury brytyjskiej oraz amerykańskiej, najważniejsi autorzy i ich dzieła, adaptacje filmowe dzieł , literatura dla dzieci, szczególnie piosenki i rymowanki, bajki, baśnie, znane literatury dziecięcej. Ponadto omówione zostaną metody i techniki wprowadzania komponentu literackiego do nauki języka angielskiego w szkole podstawowej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu studenci uzyskają podstawową wiedzę z zakresu wiedzy o literaturze brytyjskiej i amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem literatury dla dzieci, którą będą mogli wykorzystywać w pracy nauczycielskiej. Ponadto udoskonalą swoje umiejętności językowe, szczególnie słuchanie i czytanie ze zrozumieniem. Przeczytają materiał dydaktyczny poświęcony historii literatury brytyjskiej i amerykańskiej oraz zapoznają się z kilkoma charakterystycznymi utworami literackimi dla dzieci.
Kryteria oceniania
Przedmiotem oceny są wiadomości, umiejętność kojarzenia faktów, zdarzeń i idei w zakresie literatury brytyjskiej i amerykańskiej, samodzielność myślenia oraz umiejętność przekazywania nabytej wiedzy i umiejętności z tego zakresu w języku angielskim w formie ustnej i pisemnej.
Zaliczenie semestru zimowego:
30% - aktywny udział w zajęciach;
30% - zaprezentowanie wyników projektu indywidualnego lub
grupowego (plan lekcji z komponentem literackim;
40% - indywidualna rozmowa na temat przeczytanej publikacji
dotyczącej literatury brytyjskiej/amerykańskiej i/lub wybranego autora.
Skala ocen: 95-100 punktów - ocena celująca (5+); 85-94 punktów - ocena bardzo dobra; 75-84 punktów - ocena dobra plus; 65-74 punktów; ocena dobra; 55-64 punktów - ocena dostateczna plus; 45%- 54% - ocena dostateczna; poniżej 44% - ocena niedostateczna.
Literatura
Diniejko, A. Introduction to the Study of Literature and Film in English, Warszawa: Uniwersytet Warszawski 2010, lub e-book; inne materiały przygotowane w pdf; Goodwin, P. (2008). Understanding children’s books. London: Sage; Wyse, D. and Jones, R. (2007). Teaching English language and literacy. London: Routledge Falmer; Learning and Teaching Children´s Literature in Europe - Final Report, Editor Kristín Aðalsteinsdóttir et al. (http://www.um.es/childrensliterature/site/file.php/1/Deliverables/LTCL_final_Report.pdf)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: