Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - gramatyka praktyczna języka francuskiego 4100-3SGRAMPRAKTFRA
Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć.
Tematyka zajęć
1. Odmiana czasownika
2. Rodzaj i liczba przymiotnika i rzeczownika, miejsce przymiotnika
3. Użycie rodzajnika
4. Uzycie zaimka wskazującego przymiotnego i rzeczowego
5. Użycie zaimka dzierżawczego przymiotnego i rzeczowego
6. Użucie zaimków osobowych
7. Użycie zaimków względnych prostych i złożonych
8. Użycie przyimków
9. Użycie trybu subjonctif
10. Użycie czasów
11. Następstwo czasów i mowa zależna
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
Wiedza
- ma uporządkowaną wiedzę podstawową, obejmującą wybrane obszary z zakresu gramatyki języka francuskiego (K_W02)
- zna podstawową terminologię z wybranego zakresu gramatyki, właściwego dla nauczania języka francuskiego (K_W03)
Umiejętności
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w zakresie znajomości i stosowania reguł gramatycznych (K_U01)
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z uczeniem się gramatyki języka francuskiego (K_U02)
- posiada podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na planowanie i realizację zadań związanych z uczeniem się gramatyki języka francuskiego (K_U04)
Kompetencje społeczne
- rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych (poprawność gramatyczna) przez całe życie (K_K01)
- potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach ; powyżej 2 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać
b) punktualne przychodzenie na zajęcia (czwarte i kolejne spóźnienie traktowane są jak nieobecność)
c) końcowe zaliczenie: test pisemny, obejmujący stosowanie omówionego materiału (zdania do uzupełnienia); (zaliczenie to 60% pkt.)
d) zaliczenie 60 % testów organizowanych na zajęciach w ciągu semestru
e) Ocena końcowa składa się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50 % ze średniej z testów organizowanych w ciągu całego semestru.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Przestaszewski, L., Rudawska, J., 2005, Gramatyka języka francuskiego dla wszystkich, Warszawa: Exlibris.
2. Przestaszewski, L., 2012, Gramatyka języka francuskiego, Warszawa: Wiedza Powszechna.
3. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette
4. Loiseau, Y., Régine, M., Exercices de grammaire francaise, niveau débutant, Didier, Paris 2012.
5. Loiseau, Y., Régine, M., Exercices de grammaire francaise, niveau intermédiaire, Didier, Paris 2012.
6. Chollet, I., Robert, J-M., Exercices de grammaire francaise, niveau avancé, Didier, Paris 2012.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Nauczanie języków obcych - j. angielski, dod. j. francuski, niestacjonarne (zaoczne), I stopnia
- Nauczanie języków obcych - j. angielski, dod. j. francuski, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Nauczanie języków obcych - j. niemiecki ze specjalnością dod. nauczanie j. francuskiego, stacjonarne I stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: