Gramatyka niemiecka dla nauczycieli 4100-3SGNDNO
Przykładowe metody dydaktyczne:
burza mózgów
odkrywanie reguł gramatycznych metodą dedukcji
rozwiązywanie zadań interaktywnych
formy socjalne:
praca w plenum
praca w parach
praca w grupach
Integralną częścią przedmiotu jest kurs na platformie CKC z ćwiczeniami interaktywnymi, które mają na celu utrwalenie oraz zautomatyzowanie zagadnień poznanych na zajęciach stacjonarnych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
K_W16 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku niemieckim
Umiejętności: student potrafi:
K_U01- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i zasobów w języku niemieckim;
K_U09 - dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu;
K_U12 - porozumiewać się w języku polskim i niemieckim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i niemieckim;
K_U14 - przygotowywać wystąpienia ustne w języku polskim i niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł;
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
K_K01 - uczenia się przez całe życie
K_K02 - refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia;
K_04 - prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym;
K_K05 - współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Metody oceny:prace kontrolne, udział w zajęciach (2 nieobecności), praca pisemna na koniec semestru I,
aktywny udział w zajęciach
forma oceny semestr I: zaliczenie pisemne
• Forma oceny rocznej: ocena wystawiana na podstawie prac kontrolnych pisanych na zajęciach przez cały rok i pisemnego testu rocznego. (test roczny przeprowadzany na ostatnich zajęciach)
60% -68%- ocena dostateczna
69%-76%- ocena dostateczny plus
77%-84%- ocena dobra
85%-92% - dobry plus
93%- 100%- bardzo dobry
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: