- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Academic Skills 2 4030-AS2-OG
Academic Skills for Thesis-writing
• Understanding the structure of research articles/MA thesis
+ Literature review
+ Theoretical framework
+ Methods
+ Results
+ Discussion and Conclusion
• Effective presentation skills (oral, written, visual)
• Improving note-taking and oganisational skills
• Expanding relevant academic vocabulary
• Summary, coherence and cohesion skills
• Revising and correcting errors and style
• Presenting and promoting research results
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
On completion of the course, a student will:
• be able to critically evaluate an academic article (K_W01, K_W07, K_U01)
• be able to clearly express their opinions, both orally and in writing (K_U06, K_U08, K_U09)
• be able to constructively discuss their own and other’s opinions
• be able to write an article review (K_U06, K_U09)
• be able to write a discursive, academic essay (K_U06, K_U08, K_U09)
• have raised his/her confidence in approaching and analysing academic literature (K_K01, K_K02)
Kryteria oceniania
Attendance & active participation 30pts
Short presentation 20pts
Essay 50pts
Assessment for a grade
Literatura
Bailey (2003) Academic Writing: A practical guide for students. Nelson
Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications
Lebrun, J.-L. (2011). Scientific writing 2.0: a reader and writer’s guide. New Jersey: World Scientific: Chapter 15, pp. 209-234
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge
Parija & Kate (eds). (2018). Thesis writing for Master’s and PhD program. Springer
Peterson, Todd C., Sofie R. Kleppner, and Crystal M. Botham. 2018. “Ten simple rules for scientists: Improving your writing productivity” Plos
Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge
Schimel, Joshua. (2012). Writing Science. Oxford University Press
The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk
(Lecturer’s own materials)
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: