Język angielski - poziom zaawansowany, kurs półinternetowy 4024-ANGSPOL-INTC1
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student:
(Umiejętności)
1. wypowiada się wyczerpująco, precyzyjnie i spójnie, skutecznie wykorzystując różne rodzaje przekazu ustnego bądź pisemnego w kontaktach towarzyskich, akademickich i sprawach zawodowych dotyczących jego dziedziny.
2. dostosowuje styl przekazu ustnego i pisemnego do potencjalnego odbiorcy, umiejętnie posługując się regułami organizacji wypowiedzi.
3. dokonuje analizy, syntezy oraz interpretacji informacji usłyszanych bądź przeczytanych z szerokiego zakresu dłuższych, złożonych wypowiedzi /tekstów na tematy ogólne i dotyczące jego dziedziny akademickiej.
4. uczestniczy czynnie i spontanicznie w rozmowach, dyskusjach i wykładach prowadzonych przez rodzimych oraz innych użytkowników języka.
5. posługuje się szerokim zasobem leksykalnym, który umożliwia precyzyjne wyrażanie emocji oraz formułowanie myśli i opinii na abstrakcyjne, złożone i nieznane sobie tematy.
6. rozwiązuje nieliczne problemy językowe samodzielnie, korzystając ze słowników lub dopytując o szczegóły rozmówcę.
(Wiedza i postawy)
7. wykorzystuje zdobytą na zajęciach wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do opisywania różnic pomiędzy nimi a własnym krajem.
8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania.
9. akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych.
10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
Kryteria oceniania
Na zaliczenie lektoratów półinternetowych składają się następujące składowe:
40% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej Moodle (Internet)
30% - test końcowy/zaliczeniowy
30% - obecność i aktywność na zajęciach stacjonarnych (odbywających się w klasie)
Skala ocen
99 - 100% 5! (celujący)
93 - 98% 5 (bardzo dobry)
87 - 92% 4+ (dobry plus)
77 - 86% 4 (dobry)
71 - 76% 3+ (dostateczny plus)
60 - 70% 3 (dostateczny)
Uwaga: Student musi uzyskać minimum 60% punktów za pracę na platformie internetowej Moodle. Liczba dopuszczalnych nieobecności - 2 (bez usprawiedliwienia) w semestrze. Za zaliczenie semestru zajęć (30h pracy przez Internet + 30h pracy w klasie), czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: