Język angielski - poziom średnio zaawansowany, kurs półinternetowy 4024-ANGSPOL-INTB1
Po kursie na tym poziomie student rozumie główny sens wypowiedzi sformułowanej wyraźnie, w języku standardowym, na temat mu znany, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp. Rozumie najważniejsze informacje w programach radiowych i TV dotyczące wydarzeń współczesnych, lub tematów związanych z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowymi, gdy mówi się dość wolno i wyraźne. Potrafi zrozumieć teksty zawierające najczęściej używane wyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym. Rozumie opis wydarzeń, uczuć i życzeń zawartych w listach prywatnych. Radzi sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróży po krajach danego obszaru językowego. Potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane i go interesujące, lub odnoszące się do życia codziennego (np. rodzina, zainteresowania, praca, podróże i wydarzenia bieżące). Potrafi łączyć wyrazy i wyrażenia w prosty sposób, aby opisać doświadczenia i wydarzenia, swoje marzenia, nadzieje, ambicje. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia, sformułować opinie i plany. Umie opowiedzieć jakąś historię, oraz zrelacjonować treść filmu lub książki, albo opisać swoje reakcje. Potrafi napisać prosty zwarty tekst na temat mu znany lub go interesujący. Umie napisać list osobisty opisujący doświadczenia i wrażenia.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student:
(Umiejętności)
1. komunikuje się skutecznie w formie ustnej i pisemnej z użyciem podstawowego słownictwa na znane mu tematy dotyczące zainteresowań zawodowych, osobistych i czynności życia codziennego.
2. wypowiada się ustnie na podstawie prostych tabel, wykresów oraz sporządzonych notatek na temat programów informacyjnych i popularno-naukowych prosto ujętych w telewizji, Internecie lub prasie.
3. pisze zgodnie z konwencją proste listy prywatne i pisma o charakterze urzędowym typu: email, zaproszenie, życiorys, list motywacyjny.
4. opisuje ustnie i pisemnie z użyciem podstawowego słownictwa nieskomplikowane zdarzenia przeszłe, teraźniejsze i planowane z własnego życia.
5. rozumie i przetwarza zasłyszane bądź przeczytane informacje, podsumowuje, wyciąga wnioski.
(Wiedza i postawy)
1. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach.
2. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania.
3. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
4. akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych.
Kryteria oceniania
Na zaliczenie lektoratów półinternetowych składają się następujące składowe:
40% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej Moodle (Internet)
30% - test końcowy/zaliczeniowy
30% - obecność i aktywność na zajęciach stacjonarnych (odbywających się w klasie)
Skala ocen
99 - 100% 5! (celujący)
93 - 98% 5 (bardzo dobry)
87 - 92% 4+ (dobry plus)
77 - 86% 4 (dobry)
71 - 76% 3+ (dostateczny plus)
60 - 70% 3 (dostateczny)
Uwaga: Student musi uzyskać minimum 60% punktów za pracę na platformie internetowej Moodle. Liczba dopuszczalnych nieobecności - 2 (bez usprawiedliwienia) w semestrze. Za zaliczenie semestru zajęć (30h pracy przez Internet + 30h pracy w klasie), czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: